شناسهٔ خبر: 68923615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان لیگ در گفت‌وگو با مهر:

شیوه برگزاری فینال لیگ والیبال قطعی نیست/ هیچ تیمی بدهی ندارد

سیده فرزانه شریفی

رئیس سازمان لیگ برتر والیبال از عدم قطعیت تصمیم برگزاری فینال لیگ والیبال به صورت سه از پنج بازی خبر داد و گفت: تصمیم نهایی را در نیم فصل یا شروع پلی آف می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

محسن ترابی رئیس سازمان لیگ برتر والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره لیگ برتر والیبال و تغییر در شکل برگزاری فینال گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مسابقات لیگ امسال از ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود. پیش‌بینی کردیم که مسابقات فینال به صورت ۳ از ۵ بازی برگزار شود اما یک اصل در برنامه‌ریزی وجود دارد که برنامه‌ها باید قابلیت انعطاف را داشته باشند. پیش بینی ما فعلاً این است که مسابقات فینال به صورت سه از پنج برگزار شود تا در مرحله اول پلی آف مسابقات به صورت غیرمتمرکز برگزار شود.

وی گفت: البته همانطور که گفتم در مورد شکل برگزاری فینال انعطاف وجود دارد و ممکن است سرمربی تیم ملی تمایل داشته باشد که بازیکنان زودتر در اختیار تیم ملی قرار بگیرند اما فعلاً پیش‌بینی ما این است که مسابقات فینال به صورت ۳ از پنج برگزار شود. ما معمولاً در نیم فصل یا در شروع پلی آف با حضور نماینده باشگاه‌ها تصمیم نهایی را می‌گیریم.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه‌ها با برگزاری شکل فینال به صورت ۳ از ۵ موافق هستند یا خیر گفت: مسابقات با این شیوه معایب و مزایای خاص خودش را دارد. مسابقات به صورت ۳ از ۵ یک نمادی از والیبال است و تیم‌هایی که به فینال می‌رسند دو تیم قدرتمند لیگ هستند که بازیکنان باکیفیت را در اختیار دارند و بارها با هم بازی می‌کنند و در سطح آمادگی بالایی قرار دارند. از طرفی دیگر مدیرعامل‌های بخش خصوصی هم خودشان تمایل دارند که به خاطر بحث تبلیغات و هزینه‌ها بازی‌ها طولانی تر برگزار شود که بیشتر دیده شوند.

ترابی گفت: البته ممکن است این موضوع از سمت بازیکنان خیلی خوشایند نباشند؛ این شیوه برگزاری مخالفان و موافقانی دارند و در نهایت ما هم طبق منافع هر دو طرف تصمیم می‌گیریم و آن چیزی را که صلاح والیبال باشد با مشورت دوستان از کمیته فنی اجرا خواهیم کرد.

رئیس سازمان لیگ والیبال در پاسخ به این سوال که آیا نحو برگزاری مسابقات لیگ تغییر می‌کند یا خیر، عنوان کرد: نحو برگزاری مسابقات تغییری نمی‌کند اما ما برای اینکه مسابقات لیگ برتر جدی‌تر پیگیری شود قصد داریم در پلی آف عوامل بیشتری اثرگذار باشند، البته من به همین موضوع بسنده می‌کنم و در صورتی که تصمیمات نهایی شود اعلام خواهیم کرد.

ترابی در مورد وضعیت بدهی تیم‌ها و ثبت قرارداد باشگاه‌ها در سامانه خاطرنشان کرد: وضعیت بدهی تیم‌ها به حداقل رسیده و تنها مس رفسنجان یک تعهدی به بازیکنان سال قبل برای بدهی دادند که قرار بود تا هشتم مهر وضعیت آن مشخص شود و در صورتی که تکلیف آن را معلوم کنند در خدمت این تیم در لیگ برتر خواهیم بود. یک باشگاه دیگر بخش زیادی از بدهی خود را پرداخت کرده و قرار است در دو وعده مابقی بدهی خود را پرداخت کند.

وی گفت: این خبر بسیار خوبی است که در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر ما هیچ تیمی را نداریم که بدهی از سنوات گذشته داشته باشد. بدهی انباشته شده تیم‌ها تسویه شده است و خدا را شکر تیم‌ها به یک وضعیت روتین رسیدند.

نظر شما