شناسهٔ خبر: 68923556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سقوط میلیونی قیمت سکه در بازار

بالاخره قیمت‌ها در بازار طلا در روندی نزولی قرار گرفت و سکه هم با سقوط میلیونی، در مرز ۴۵ میلیون تومان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، همان‌طور که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کردند، بازارها باز هم در روندی نزولی قرار گرفتند؛ به طوری که سکه ریزش بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و طلا نزدیک به ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

پیگیری از معامله‌گران حاکی از آن است که بازار طلا در اشباع خرید سنگین قرار دارد و باید منتظر اصلاح قیمت طی چند هفته‌ اخیر بود. در این میان، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است که بازار در آرامش نسبی قرار دارد و دیگر مانند قبل خبری از خریدهای هیجانی و افزایش تقاضا نیست.

به گفته او، حتی رکود هم حاکم است و روال عادی طی‌می شود. ما امیدواریم در روزهای آینده شاهد برقراری ثبات نسبی در قیمت ها باشیم.

سقوط میلیونی قیمت سکه در بازار/ بازار طلا لرزید؛ قیمت‌ها آرایش جدید گرفت

گزارش میدانی خبرآنلاین نشان می‌دهد که قیمت طلا در روز یک‌شنبه ۱.۱ درصد و سکه ۳.۵ درصد کاهش یافت. بنا به این گزارش، هر گرم طلای ۱۸ عیار که در روز شنبه کانال ۴ میلیون تومان را لمس کرده بود، در روز یک‌شنبه با ریزش در حدود ۴۸ هزار تومانی، ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان شد. این یعنی طلا در حدود ۱.۱ درصد ارزان شده است. هر مثقال طلا هم با کاهش ۲۱۵ هزار تومانی، در بازار ۱۷ میلیون و ۲۲۳ هزار تومان شد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که هر قطعه سکه امامی در حدود یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان ریزش کرد و به قیمت ۴۶ میلیون و ۹۵ هزار تومانی رسید. سکه بهار آزادی هم ۶۳۵ هزار تومان ریخت و ۴۱ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان شد.

اما قیمت نیم‌سکه در بازار ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت داشت. بر همین اساس، نیم‌سکه ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۷ میلیون تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد.

در این میان، بررسی‌های خبرآنلاین نشان می‌دهد که حباب سکه امامی به ۸ میلیون تومان رسیده است. حباب سکه در روز یک‌شنبه یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان کاهش یافت.

 

نظر شما