شناسهٔ خبر: 68923473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نصراللهی خبر داد؛

رسیدگی به پرونده روزنامه جهان صنعت با اتهام تبلیغ علیه نظام

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده محمدرضا سعدی مدیر مسئول روزنامه «جهان صنعت» امروز با حضور اعضای هیأت منصفه در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده محمدرضا سعدی مدیر مسئول روزنامه «جهان صنعت» امروز با حضور اعضای هیأت منصفه در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد.

نصراللهی گفت: محمد رضا سعدی (مدیر مسئول جهان‌صنعت) به اتهام " تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی موضوع اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران" در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ محاکمه شد.

وی افزود: در بخشی از مطلب روزنامه جهان صنعت با تیتر "بمباران رسانه‌ای بازارها" که چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با پاسخ ایران به این رژیم در عملیات وعده صادق منتشر شد، آمده است که "ایران زمانی می‌توانست اسرائیل را با موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌اش شخم بزند که یک تیم کارآمد مستقل بر کرسی‌های سیاسی خارجی و سیاست‌گذاری اقتصادی کشور تکیه می‌زدند وگرنه که زرادخانه‌های ایران هم‌اکنون پر از تسلیحاتی است که از پس این کار برمی‌آیند اما بازار بورس شکننده و بازار ارز و طلای بسیار آسیب پذیر کشور باعث ناکارآمدی قدرت نظامی چشمگیر کشور می‌شوند."

سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیأت منصفه بعد از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی، محمدرضا سعدی را با اکثریت آرا مجرم اما مستحق تخفیف دانست.

نصراللهی در پایان گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام محمدرضا سعدی که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

نظر شما