شناسهٔ خبر: 68920115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

واریزی 20 میلیونی به حقوق کارمندان از مهرماه | بورسیه ها پولدار شدند

داوطلبان بورس صنعت و مشاغل بالغ بر ۸۰۰ نفر هستند که برای استخدام در ۲۶ شرکت در تهران و استان های مختلف رقابت می کنند، متقاضیان این بورس دانشجویی ضمانت شغلی دارند، از ماه اول حقوق دریافت کرده و قرارداد منعقد می کنند حتی ما شرکتی داریم که مقرر کرده است ماهانه تا ۲۰میلیون تومان پرداخت کند.

صاحب‌خبر -

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با تشریخ برخی جزئیات جدید از بورسهای دانشجویی، گفت:مصاحبه بورس‌های دانشجویی در برخی از دانشگاه ها تا روز دوشنبه ۹ مهرماه ادامه دارد.

دکتر محمد محمدی مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بورس های دانشجویی «صنعت و مشاغل، دانش و فرآ» گفت: در کنکور امسال شاهد استقبال بسیار خوب دانشجویان از بورس‌های دانشجویی بودیم؛ حدود ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب متقاضی بورس دانش هستند که نسبت به سال گذشته یک هزار نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب بورس دانش بودند که در ۹ دانشگاه کشور مصاحبه آنها انجام می شود.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: مصاحبه ها در دانشگاه های مازندران، اصفهان، بوعلی همدان، تبریز، تهران، علم و صنعت، باهنر کرمان، چمران اهواز، شیراز، و فردوسی مشهد انجام می شود، در تهران نیز مصاحبه دانشجویان به طور متمرکز در دانشگاه علم و صنعت انجام شد.

مسعودی تصریح کرد: سال گذشته مقرری ماهیانه برای دانشجویانی که بورس دانش را انتخاب کرده بودند ۵ میلیون تومان بود که این رقم برای سال تحصیلی جدید به ۷ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: مصاحبه دانشجویان از ۴ مهر ماه آغاز شده و تا آخر هفته ادامه داشت، تا متقاضیان راحت تر تردد داشته و در جلسه مصاحبه حضور یابند، برخی دانشگاه ها نیز تا روز دوشنبه ۹ مهر ماه مصاحبه خواهند داشت، باید مصاحبه ها سریع جمع بندی شده و برای سازمان سنجش آموزش ارسال شود.

وی ادامه داد: داوطلبان بورس صنعت و مشاغل بالغ بر ۸۰۰ نفر هستند که برای استخدام در ۲۶ شرکت در تهران و استان های مختلف رقابت می کنند، متقاضیان این بورس دانشجویی ضمانت شغلی دارند، از ماه اول حقوق دریافت کرده و قرارداد منعقد می کنند حتی ما شرکتی داریم که مقرر کرده است ماهانه تا ۲۰میلیون تومان پرداخت کند.

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت:بورس صنعت و مشاغل امسال یک تفاوت های جدی را نسبت به سال گذشته داشته است و سخت گیری ما نسبت به شرکت ها بیشتر شده است، شرکت ها حتما باید یک تفاهم نامه با دانشگاه منعقد می کردند تا قراردادهای مشخص داشته باشند چون وظیفه ما حمایت از دانشجو است، بنابراین یک مقدار روال را سخت گیرانه تر انجام دادیم تا اطمینان یابیم شرکت هایی که این فرصت های شغلی را پیشنهاد می دهند در این ۴ سال و بعد از آن این حمایت ها را داشته باشند تا حدی که قانون به ما اجازه می داد بنابراین به سمت قرارداد با دانشگاه و تفاهم نامه حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه کیفیت کار را در بورس صنعت و مشاغل افزایش داده ایم، افزود: بورس دیگری که امسال ارائه شد «بورس فرآ دانشگاه اراک» است که ۱۳۰ نفر متقاضی هستند و در همان دانشگاه اراک مصاحبه آنها انجام می شود و به محص اینکه سازمان سنجش آموزش نتایج را اعلام کند، افرادی که پذیرش شدند ثبت نام های خود را انجام می دهند.

مهر

نظر شما