شناسهٔ خبر: 68897920 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دلیل برپایی تجمع علیه رژیم صهیونیستی؛

کلاس‌های امروز در تمام دانشگاه‌های کشور به مدت دو ساعت تعطیل شد

زهرا سیفی

براساس ابلاغیه معاونت فرهنگی وزارت علوم کلاس‌های درس از ساعت ۱۱ الی ۱۳ روز یکشنبه ۸ مهر برای برپایی تجمعات علیه رژیم صهیونیستی تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم در محکومیت جنایات اسراییل دونامه به روسای دانشگاه ها ابلاغ کرد در این نامه ها ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و جنایت بیروت و در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم و اعلام همبستگی با مقاومت اسلامی به ویژه حزب الله لبنان از روسای دانشگاه ها درخواست شده است هماهنگی و برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت مجاهد نستوه و اسوه مقاومت شهید سید حسن نصر الله و شهدای حزب الله و برپایی تجمعات گسترده در مساجد و میدانهای اصلی دانشگاه ها با محوریت تشکل های دانشجویی و استادی به عمل آورند.

همچنین اعلام شده است که کلاسهای درس از ساعت۱۱ تا ۱۳ روز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ برای برپایی تجمعات علیه رژیم صهیونیستی در تمام دانشگاه های سراسر کشور تعطیل است.

متن ابلاغیه های مذکور به شرح زیر است :

«باسمه تعالی

و قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنَخْرِجَنَّکُمْ مِنْ أَرْضِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا فَأَوْحَی إِلَیْهِمْ رَبُّهُمْ لنهلکن الظالمین» آیه ۱۳ سوره ابراهیم

رؤسای محترم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با سلام و احترام

با درود بر ارواح طیبه شهدای مقاومت و با عرض تبریک و تسلیت شهادت عالم مجاهد. سیدالشهدای مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، به استحضار می رساند. در این روزها تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی پس از یکسال نسل کشی بی رحمانه در غزه مظلوم به لبنان عزیز حمله کرده و موجب ویرانی اماکن و شهادت و آوارگی صدها نفر از شهروندان لبنان شده است. این جنایات رژیم کودک کش بدون هیچ حد و مرز اخلاقی و انسانی در حال ادامه یافتن است و در سکوت مرگبار و خفت آور مدعیان حقوق بشر، مجامع جهانی بر همه این وحشی گریها چشم فرو بسته و همچنان از متجاوزان حمایت می کنند. بنابراین در راستای لبیک به پیام مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند، ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و جنایت بیروت و در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم و اعلام همبستگی با مقاومت اسلامی به ویژه حزب الله لبنان مقتضی است هماهنگی و برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت مجاهد نستوه و اسوه مقاومت شهید سید حسن نصر الله و شهدای حزب الله و برپایی تجمعات گسترده در مساجد و میدانهای اصلی دانشگاه ها با محوریت تشکل های دانشجویی و استادی به عمل آید.

در ابلاغیه شماره ۲ نیز آمده است:

«ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت سید، مقاومت جناب سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان، با توجه به هماهنگی های صورت گرفته یکشنبه (۱۴۰۳.۰۷.۰۸)، از ساعت ۱۱ الی ۱۳ همه دانشگاهیان کشور با همدلی یکپارچگی و وحدت کلمه، به صورت سراسری و گسترده ضمن تعطیلی کلاس های درس با حضور در مساجد و اماکن اصلی دانشگاه با برگزاری تجمع راهپیمائی و نماز جماعت و اعلام همدردی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین و لبنان و به ویژه رهبران و فرماندهان مقاومت را محکوم می نمایند.

خواهشمند است تمهیدات لازم برای این منظور مقرر گردد.»

نظر شما