شناسهٔ خبر: 68872961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

ازسوی رئیس جمهور تشریح شد؛

دستاوردهای سفر به نیویورک

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور در تشریح دستاوردهای سفر به نیویورک گفت: این سفر و دستاوردهای آن به اندازه چندین ماه کار ما را برای تقویت تعاملات و ارتباطات با کشورهای مختلف سبک‌تر کرد و تلاش کردیم از فرصت سه روز این سفر نهایت استفاده را ببریم و زمان را از دست ندهیم.دستاوردهای این سفر به اندازه چند ماه کار ما را برای تقویت ارتباطات با کشورهای مختلف سبک‌تر کرد/ دغدغه‌های ایران درباره غزه و فلسطین را در همه دیدارها و سخنرانی‌ها تشریح کردیم.
به گزارش تفاهم ،دکتر مسعود پزشکیان شامگاه پنجشنبه پس از بازگشت از نیویورک، در تشریح دستاوردهای این سفر، ابتدا ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه معدن طبس، تصریح کرد: پیش از سفر دستورات لازم را برای پیگیری وضعیت حادثه‌دیدگان به وزرای کشور، صمت و بهداشت و نیز استاندار خراسان جنوبی داده بودم و آقای عارف نیز در دولت پیگیر مسئله بود.رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد بعد از این از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنیم، افزود: همچنین همه تلاش خود را برای رسیدگی به حال خانواده‌های داغدار خواهیم کرد.
دکتر پزشکیان در ادامه سفر به نیویورک را پربرکت دانست و اظهار داشت: در این سفر با سران و برخی مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی حاضر در نشست مجمع عمومی دیدار و گفتگو داشتیم و مواضع جمهوری اسلامی به خصوص دغدغه‌ها درباره غزه و فلسطین را تشریح کردیم. قرار بر این شد که کشورهای اسلامی یک نشست برگزار کرده و اعتراضات خود را در قالب یک بیانیه مشترک منتشر کرده و تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.
رئیس جمهور همچنین به دیدار با سران برخی کشورهای اروپایی و نیز رئیس شورای اروپا اشاره کرد و گفت: در این دیدارها آنها می‌گفتند که ما حملات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم و نهایتا این آمریکاست که باید مسئله را حل کند و به رفتار نتانیاهو در کشتار زنان و کودکان بی‌گناه انتقاد می‌کردند. اساسا در مخیله انسان نمی‌گنجد که انسانی، انسان‌های بی‌گناه دیگر را به این راحتی با بمب و سلاح و حتی تجهیزات تکنولوژیک بکشد.دکتر پزشکیان با بیان اینکه این مسئله را در سخنرانی در صحن سازمان ملل و همه دیدارهای خود مطرح کردیم، خاطرنشان کرد: سران و مقاماتی که با آنها دیدار کردیم همه با مردم غزه و لبنان اظهار همدردی می‌کردند، ولی با همدردی مشکل حل نمی‌شود. وقتی در ایران یا یک کشور مستقل دیگر اتفاق کوچکی رخ می‌دهد، مدعیان حقوق بشر زمین و زمان را بهم می‌ریزند، اما حالا که هزاران انسان در مقابل دیدگان دوربین‌ها و دنیا دارند قلع و قمع می‌شوند، به راحتی این فجایع را توجیه می‌کنند.
ادامه در صفحه 8

 

نظر شما