شناسهٔ خبر: 68747604 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح الگوي خدمت منطقه 9 تحولي شگرف براي تردد شهروندان ايجاد مي‌کند

صاحب‌خبر -
طرح الگوي خدمت منطقه 9 تحولي شگرف براي تردد شهروندان ايجاد مي‌کند

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه 9 گفت: اجرای طرح الگوی خدمت در منطقه 9 تحولی شگرف برای تردد شهروندان ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید محمدرحیم مرتضوی در خصوص اجرای طرح الگوی خدمت، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از افزایش فرسودگی زیرساخت شهر تهران و ارتقای رضایت شهروندان طرح الگوی خدمت با معرفی اقدامات مهم در معابر خیابان طالقانی خیابان شمشیری در خیابان استاد معین از ابتدای سال 1403 شروع و در حال انجام می‌باشد.
وی افزود: یکی از نمودهای مدیریت شهری در محلات تهران اجرای طرح محور الگوی خدمت است؛ بدین معنا که در کنار تعریف پروژه‌های کلان و بزرگ مقیاس مسئولان شهری به اجرای پروژه‌های محلی و در عین حال اصلاح و ترمیم ضعف‌های نقاط پر جمعیت و مهم هر منطقه تهران می‌پردازند.در این زمینه گفتگویی که با سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه صورت گرفته که در این مصاحبه این چنین آمده؛
شهردار منطقه 9 در خصوص اجرای طرح الگوی خدمت در این منطقه گفت: محور الگوی خدمت به پروژه‌هایی گفته می‌شود که طی آن شهرداری منطقه چند نقطه پراهمیت‌تر در منطقه را هدف قرار داده و به اصلاحات کلی و جزیی در آن نقاط می‌پردازد.در این منطقه نیز به جهت ارتقای رضایت شهروندان، طرح الگوی خدمت در معابر خیابان ، شمشیری طالقانی و استاد معین از ابتدای سال شروع و هم اکنون در حال انجام است.
این مدیر شهری اظهار کرد: هدف از اجرای طرح مذکور در سه معبر، شمشیری طالقانی و استاد معین برای انجام تکالیفی همچون عملیات بازسازی و اقدامات اصلاحی در تمامی اجزای موجود در محورهای برگزیده اعم از سواره رو، پیاده رو، انهار، مبلمان شهری و ... به نحوی که نمونه های متعددی از معابر الگو و ایده آل از حیث عملکرد، ایمنی و زیبایی در منطقه در معرض دید و استفاده شهروندان قرار گیرد، طرح الگوی خدمت در سه محور منتخب در منطقه 9 در حال اجراست.
مرتضوی در خصوص اقدامات شاخصی در زمینه خدمات شهری و حفظ محیط زیست نیز بیان داشت: مجموعا در این سه خیابان، 820 متر مربع از جداره‌های شهری با مواد پوشاننده پاکسازی شد، 64 مورد مخازن پسماند نوسازی شد ، قریب به 1000 متر مربع از المان‌های شهری رنگ آمیزی و تهیه و 38 مورد پایه چراغ پرچم‌های رفیوژ میانی نصب شد. همچنین نصب دو مورد از مجموعه بازی کودکان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط حوزه خدمات شهری و محیط زیست می‌باشد. آنچه که در طراحی محورهای نمونه در سطح منطقه 9 اهمیت داشته است توجه ویژه به ایجاد فضاهایی با اصالت و هویت ایرانی و اسلامی و بسترسازی مناسب جهت شادابی و نشاط اجتماعی ضمن بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در عرصه شهری است.
شهردار منطقه 9 در خصوص جلوگیری از فرسودگی زیرساخت‌های این منطقه تصریح کرد:  در این طرح به طول  100 متر بهسازی و نهرسازی در معابر خیابان طالقانی، به طول 1400 متر بهسازی نهر و جداول در خیابان‌های شمشیری و استاد معین اقداماتی صورت گرفته است. همچنین در مجموع 1800 متر مربع پیاده‌رو در این سه خیابان بهسازی شد. از دیگر اقدامات فنی عمرانی می‌توان به سه مورد همسطح سازی زیر مخازن و رنگ آمیزی 4000 متر طول از جداول اشاره کرد.
وی به فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در طرح خدمت اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه عملیات عمرانی معابر خیابان شمشیری استاد معین و طالقانی هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده بنابراین هنوز برای اقدامات ترافیکی اقدامی نشده و انشاالله بلافاصله پس از پایان عملیات عمرانی و اصلاح این معابر نسبت به نوسازی ایمن سازی تجهیزات و المان‌های ترافیکی توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اقدام خواهد شد.
مرتضوی در پایان اظهار کرد: پیرو تدابیر شهردار تهران و تاکید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با هدف جلوگیری از افزایش فرسودگی زیر ساخت شهر تهران، این طرح در منطقه 9 اجرا شده است. پروژه‌هایی که در محور طرح الگوی خدمت اجرا می‌شوند، تحولی شگرف در رفاه مردم برای تردد در شهر ایجاد می‌کنند.
انتهای پیام/حسین.ابویسانی

نظر شما