شناسهٔ خبر: 68737706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

جزو 10 کشور برتر دنيا در توليد مرغ هستيم

صاحب‌خبر -
جزو 10 کشور برتر دنيا در توليد مرغ هستيم

خبرگزاری آریا- جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید مرغ هستیم و هر سال چیزی حدود 20 تا 40 درصد افزایش جوجه ریزی را در سطح شهرستان نیشابور داریم.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور بزرگ ،معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابوراظهار کرد: صنعت مرغداری رو به رشد است و تشکیل زنجیره تولید مرغ یکی از اهداف عالیه و سازمانی جهاد کشاورزی است و هم اکنون 4 واحد را برای تشکیل زنجیره در دست اقدام داریم و مرغداران باید با استفاده از روش های جدید و نوین تولید، بهره وری خود را افزایش دهند.


علی مبارکی گفت: زنجیره تولید مرغ 4 حلقه دارد که در هر حلقه حدود 5 درصد و جمعا چیزی حدود 20 درصد از هزینه های جاری تولید کنندگان کاهش خواهد یافت.


علی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور نیز با اشاره به بیماری های خاص طیور عنوان کرد: مرغداران تا جایی که می توانند جوجه یک روزه خود را بدلیل افزایش نظارت های این شبکه از داخل استان تهیه کنند.
وی اظهار داشت:خوشبختانه بیماری آنفلانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان خراسان مشاهده نشده است اما مرغداران باید جهت افزایش ضریب بهره وری ، نکات بهداشتی و دستوالعمل های ارائه شده توسط این شبکه را جدی بگیرند.


 مدیر عامل شرکت هرم طلایی شرق و حامی تاکید کرد: خلق ارزش با ارائه خدمات فنی و کارشناسی، شعار کارخانجات تولید خوراک دام و طیور است.


  علی آبادی تصریح کرد: ساختار حقوقی تشکیل زنجیره ها در حال پیگیری است و احتمالا تا سال آینده فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

نظر شما