شناسهٔ خبر: 68733567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۳۰۰ فیلم در حدود ۴۰سال توسط انجمن سینمای اردبیل

مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل گفت: در ۳۹ سال فعالیت انجمن سینمای جوان در اردبیل، شاهد تولید ۳۰۰ فیلم اعم از فیلم‌های کوتاه و بلند در استان اردبیل بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن قهرمانی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان سینمای جوان در اردبیل اظهار داشت: هنر هفتم، هنر مخاطب پسند و مورد اشتیاق جوانان است که در سال‌های اخیر اقبال خوبی را از سوی علاقه‌مندان به هنر هفتم شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: انجمن سینمای جوان که از سال 64 در استان اردبیل فعالیت می‌کند، در این 39 سال موفق شده در تربیت و تعالی سینماگران جوان و علاقه‌مندان به این حوزه ورود پیدا کرده تا در کنار ارتقای توانمندی آنها، کشف استعداد را نیز به عنوان یک برنامه مهم و اولویت‌دار مورد توجه قرار دهد.

مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل گفت: انجمن سینمای جوان رسالت اصلی خود را تربیت و آموزش فیلمسازان و علاقه‌مندان به حوزه فیلم، سینما و عکاسی قرار داده و در این مدت توانسته بالغ بر 300 فیلم را تولید و بیش از 70 جایزه بین‌المللی و 120 جایزه ملی و منطقه‌ای را نصیب خود کند.

قهرمانی افزود: در حال حاضر نیز در چهار حوزه تولید آثار انجام می‌شود که 12 فیلم کوتاه با تأمین منابع اعتباری 2 میلیارد تومانی در مراحل تولید و شروع فعالیت قرار گرفته است.

وی به موضوع آموزش در سینمای جوان به عنوان یکی از ارکان اصلی این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: این دوره‌ها شامل دوره تک درس و جامع است که در تک درس علاقه‌‌مندان به رشته‌های عکاسی، فیلمبرداری، تدوین‌گری، منشی صحنه، مدیر تولید و... سعی می‌کنند تا علوم و فنون جدید را یاد بگیرند.

مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره جامع علاقه‌مندان باید به مدت هفت ماه دوره تخصصی سینما و تعاملی جامع عکاسی را پشت سر بگذارند تا با توانمندی بالا بتوانند به تولید آثار همت کنند.

قهرمانی اضافه کرد: علاوه بر اردبیل، دفتر انجمن سینمای جوان در مشگین‌شهر و نمایندگی آن در پارس‌آباد فعال است و سالانه صدها نفر در این مجموعه آموزش می‌بینند تا خود را مهیای حضور در عرصه‌های مختلف هنری به ویژه هنر هفتم، عکاسی و حتی بازیگری کنند.

مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با اولویت انجمن سینمای کشور بتوانیم اقدامات مهم و اساسی را در برگزاری رویدادهای استانی، ملی و منطقه‌ای انجام دهیم که قرار است رویداد هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان در اردبیل و سایر شهرهای استان نیز انجام شده و هنرمندان برتر در کنار گذراندن دوره‌های آموزشی، بتوانند آثار جدید خود را در معرض دید بگذارند.

انتهای پیام/131

نظر شما