شناسهٔ خبر: 68732618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجرای طرح «وصال شیرین» در استان کرمان

معاون ورزش و جوانان استان کرمان از اجرای طرح وصال شیرین در استان کرمان با هدف ارزان‌سازی خدمات ازدواج و فرهنگ سازی ازدواج آسان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت سلطانی، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان عصر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح وصال شیرین در استان کرمان، خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف ارزان‌سازی خدمات ازدواج جوانان، فرهنگ سازی ازدواج آسان و از بین بردن یکسری تجملات و تشریفات بیهوده در حال اجرا است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، با بیان اینکه در امر ازدواج موضوعات مختلفی چون مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دخیل است، گفت: باید همه تلاش کنیم تا موانع پیش روی ازدواج جوانان را برداریم.

وی با اشاره به اینکه هدف این است که بتوانیم تسهیلات اقتصادی و خدمات ازدواج آسان را به زوج‌های جوان ارائه کنیم، افزود: هر جوانی می‌تواند با مراجعه به این سامانه و انتخاب استان و شهرستان مربوطه، ارائه دهندگان این خدمات را ببیند و از خدمات آنها استفاده کند.

سلطانی با بیان اینکه در این طرح از سمن‌هایی که حداقل سه سال سابقه فعالیت در تسهیل امر ازدواج جوانان داشتند استفاده شده که سابقه فعالیت خوبی دارند، گفت: یک مکان برای این سمن‌ها اختصاص داده شده که به زودی افتتاح می‌شود و کانون وصال شیرین در کرمان به زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح از شهرداری و ائمه جمعه محترم استان کمک گرفته می‌شود، بیان کرد: فعلاً این طرح از شهر کرمان آغاز شده است و با فعالیت طرح در ادامه اجرای طرح به سایر شهرستان‌های استان نیز می‌رود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، با بیان اینکه در اجرای این طرح حتی در تامین جهیزیه و سفر زوجین و مشاوره ازدواج نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره و همسان گزینی نیز در اجرای طرح دیده شده است که بیشتر در بحث واسطه‌گری اسلامی زوجین و معرفی آنها به هم است.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما