شناسهٔ خبر: 68732001 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط وزارت ارشاد انجام شد؛

اعطای دکترای افتخاری مستندنگاری به گل‌علی بابایی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، مدرک درجه ۱ هنری، هم‌طراز با مدرک دکترای افتخاری را گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس اعطا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، مدرک درجه ۱ هنری، هم‌طراز با مدرک دکترای افتخاری را گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس اعطا کرد.

این‌مدرک افتخاری نظر به سوابق کاری در حوزه مستندنگاری، پژوهش و تحقیق و مدارج علمی در این حوزه به بابایی اعطا شد.

گلعلی بابایی ۱۵ ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی در زمستان ۱۳۶۱ به جبهه عازم شد و تا پایان جنگ به مدت ۵۲ ماه در مناطق عملیاتی ماند. او در این مدت همه رویدادهای اطرافش را در دفترچه خاطراتش ثبت می‌کرد. پس از جنگ هم خاطراتش را در ۲ اثر «نقطه رهایی» و «غربت هور» منتشر کرد و از سال ۱۳۷۲ در پروژه‌های پژوهشی مربوط به دفاع مقدس وارد شد.

از جمله آثار شاخص بابایی می‌توان به «عقابان بازی دراز»، «حکایت مردان مرد»، «همپای صاعقه»، «آن سه مرد»، «ققنوس فاتح»، «نبردهای جنوب اهواز»، «ضربت متقابل»، «از الوند تا قراویز»، «کالک‌های خاکی»، «گردان نهم»، «در هاله‌ای از غبار»، «ماه همراه بچه‌هاست»، «پیغام ماهی‌ها»، «قصه ما همین بود»، «شراره‌های خورشید»، «کوهستان آتش»، «رؤیای آمریکایی»، «شاهین بر آفتاب»، «زمین‌های مسلح»، «صبح روز نهم»، «قلب زمین مال ماست»، «بدون مرز» و «ماه تمام» اشاره کرد.

نظر شما