شناسهٔ خبر: 68731328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

دادگاه صلح در ۱۳ حوزه قضایی زنجان خدمات‌رسانی می‌کند

زنجان-رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از فعالیت دادگاه صلح در ۱۳ حوزه قضایی استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی فرجی، بعد از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح اولین دادگاه صلح مرکز استان زنجان در سطح کشور اظهار کرد: دادگاه‌های صلح در دل قانون پیش‌بینی شد و از خردادماه امسال آئین نامه مربوطه تصویب و در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های قضائی از ۱۳ حوزه قضائی ۵ حوزه بخش است، عنوان کرد: پرونده شوراها به دادگاه‌های بخش ارسال شده و در این دادگاه‌ها بررسی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: با قول‌هایی که از سوی معاونت منابع انسانی داده شده در تأمین نیروی انسانی اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرستان‌ها دادسرا نداریم، تصریح کرد: ولی تأمین امکانات برای پیگیری مطالبات مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام فرجی ادامه داد: در این مکان‌ها که قبلاً دادسرا داشتند و اکنون ندارند، دادگاه‌های صلح تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان دارای دادسرا هستند، گفت: در خرمدره و خدابنده دادگاه صلح شروع به کار کرده و شهرستان ابهر و زنجان امروز آغاز به کار می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان در موضوع آگاه‌سازی مردم تاکید کرد و افزود: پیش‌بینی بر این است که با فعالیت این دادگاه‌ها آمار خوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۳ حوزه قضائی استان زنجان از اول مهرماه با قدرت دادگاه‌های صلح جاری خواهد بود.

حجت‌الاسلام فرجی تصریح کرد: بنا داریم تقویت شوراهای تخصصی پرونده‌ها را پیگیری کنیم و در شوراها اقدامات لازم را برای صلح و سازش انجام دهیم.

در این مراسم اولین دادگاه صلح مرکز استان در سطح کشور با حضور دادستان کل کشور افتتاح شد.

نظر شما