شناسهٔ خبر: 68731155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

معاون رئیس حزب عدالت و توسعه:

نتانیاهو می خواهد جنگ را گسترش دهد

عمر چلیک، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه و سخنگوی حزب عدالت و توسعه گفت: «دولت نتانیاهو در موقعیتی قرار دارد که می خواهد جنگ را گسترش دهد تا از قوانین بین‌المللی فرار کند و فشار بر آن را از بین ببرد.»

صاحب‌خبر - عمر چلیک، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه و سخنگوی حزب عدالت و توسعه گفت: «دولت نتانیاهو در موقعیتی قرار دارد که می خواهد جنگ را گسترش دهد تا از قوانین بین‌المللی فرار کند و فشار بر آن را از بین ببرد.»
 
 چلیک با نمایندگان و اعضای سازمان های غیردولتی دیدار کرد.
 
پس از پایان برنامه، عمر چلیک به سؤالات اصحاب رسانه درباره دستور کار پاسخ داد.
 
چلیک درباره حملات اسرائیل به لبنان گفت: بسیاری از مردم لبنان از طریق پیجر مورد حمله قرار گرفتند، 2800 نفر مجروح شدند و 8 نفر جان باختند.
 
وی با بیان اینکه حتی این تصویر هم نشان می دهد که حملات اسرائیل و این شبکه قتل عام حد و مرزی در قتل ندارد ادامه داد: دولت نتانیاهو در موقعیتی قرار دارد که می خواهد جنگ را گسترش دهد تا از قوانین بین‌المللی فرار کند و فشار بر آن را از بین ببرد. او می خواهد که جنگ در یک منطقه وسیع از لبنان گرفته تا ایران گسترش یابد. این به هیچ وجه ربطی به دفاع از اسرائیل ندارد، بلکه با محاسبات سیاسی شبکه قتل عام نتانیاهو ارتباط دارد.
 
چلیک با بیان اینکه حماس نگرش مثبتی نسبت به تأیید سازش دارد و این نگرش به تیم نتانیاهو فشار می آورد، گفت: زمانی که این موضوع به فشار بین المللی تبدیل می شود، شبکه نتانیاهو با حمله به یک نقطه تلاش می کند این فشار بین المللی را از بین ببرد. 

انتهای پیام/
 

نظر شما