شناسهٔ خبر: 68725515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش روسیه به انفجار پیجرها در لبنان

ایسنا : «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما حمله بی‌سابقه به لبنان و شهروندان آن را که نقض فاحش حاکمیت این کشور است و یک چالش جدی برای قوانین بین‌المللی با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف است، به شدت محکوم می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو انفجار پیجرها در لبنان که به شهادت و مجروحیت شمار زیادی از شهروندان این کشور شد را اقدام تروریستی و یک جنگ ترکیبی می‌داند و چنین اقداماتی را محکوم می‌کند.

وی تاکید کرده است: ما آنچه را که اتفاق افتاد به عنوان یک جنگ ترکیبی دیگر علیه لبنان می‌دانیم که هزاران انسان بی‌گناه را تحت تأثیر قرار داد. به نظر می‌رسد سازمان‌دهندگان این حمله با فناوری پیشرفته به‌عمد به دنبال تحریک یک رویارویی مسلحانه گسترده بوده و به دنبال ایجاد یک جنگ بزرگ در خاورمیانه بودند.

این دیپلمات گفت که مسکو معتقد است که انفجارهای پیجرها در لبنان مملو از پیامدهای بسیار منفی در میان تنش‌های لبنان و اسرائیل است.

خبر مرتبط
واکنش آمریکا به زخمی شدن سفیر ایران در انفجارهای لبنان

متیو میلر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان مدعی شد: ما هنوز اطلاعات دقیقی در دست نداریم و بدیهی است که معتقدیم غیرنظامیان اهداف قانونی برای هیچ نوع عملیاتی نیستند و هیچ کشوری نباید غیرنظامیان را هدف قرار دهد.

زاخارووا گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتنداری کنند و از اقداماتی که تهدیدی برای بی‌ثباتی بیشتر اوضاع نظامی و سیاسی در منطقه خاورمیانه است، دست بکشند.

او تاکید کرد که انفجار گسترده پیجرها در لبنان مستلزم تحقیق و توجه بین‌المللی به این موضوع است.

وزیر بهداشت لبنان گفته است، بیش از ۴۰۰۰ نفر در انفجار پیجرها مجروح شده و حداقل ۱۱ نفر از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند، 

 

نظر شما