شناسهٔ خبر: 68723866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

پیامبر اکرم(ص) تجلی کمال و اخلاق نیک بود

سنندج_ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:پیامبر اکرم(ص) تجلی کمال و اخلاق نیک و سبک زندگی حسنه بود.

صاحب‌خبر -

ماموستا اقبال بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای پیشرفت هر جامعه‌ای الگوهای آن جامعه مؤثر هستند.

وی افزود: در جامعه اسلامی الگوی حسنه جامعه ما پیامبر گرامی است که رهبر، امام جمعه، حاکم، پدری مهربان و همسری خوب و شهروندی صالح بود که تمام ابعاد شخصیتی ایشان تکمیل و کامل بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: ستم علیه زنان در جامعه عربستان در زمان ظهور پیامبر بی داد می‌کرد اما ایشان جلوی پای حضرت فاطمه می‌ایستاد و به او احترام وافر می‌گذاشت و حضرت عایشه را عالم بعد خود معرفی می‌کردند.

اخلاق نبی نمونه‌ای از قرآن بود

ماموستا بهمنی عنوان کرد: اخلاق نبی اکرم از زبان ام‌المومنین نمونه‌ای از قرآن بود یعنی خلاصه‌ای از عین آیات قرآن در رفتار ایشان وجود داشت.

وی اذعان کرد: خداوند می‌فرمایید محمد (ص) دارای اخلاق بزرگی است که تجلی از گذشت، صبر، کمال و اخلاق نیک، سبک زندگی حسنه در ایشان بود.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر هرگز دروغ نگفتند و این تکمیل کننده اخلاق ایشان بود و دو صفت در هیچ مؤمنی نیست یکی دروغ و یکی خیانت است که ریشه تمام رذابل است که امروز این در جامعه زیاد شده است.

ماموستا بهمنی یادآور شد: پیامبر از هیچ چیز نمی‌ترسید و از این رو از هیچ چیز هم جز خدا باک نداشت.

لزوم تربیت فرزندان براساس سبک زندگی پیامبر اکرم توسط والدین

وی گفت: تعلیمات و تربیت فرزندان بر سبک و سیاق زندگی و سیره نبی اکرم، الزام تعلیمی والدین برای فرزندان و هدایتشان به سوی موفقیت است.

ماموستا بهمنی عنوان کرد: امیدواریم این ماه بزرگ مایه‌ی وحدت و اتحاد مسلمین شود و بتوانیم روش زندگیمان را بر محور سیره پیامبر قرار دهیم.

نظر شما