شناسهٔ خبر: 68722271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار حسین معروفی:

باید ابعاد و حقیقت دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم

هادی رضایی

معاون هماهنگ کننده بسیج گفت: باید ابعاد و حقیقت دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم و این هنر امام بود که فرهنگ عاشورا را بر جنگ حاکم کرد و جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج و رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری که صبح امروز در سازمان بسیج برای تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد با تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم صل‌الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از پیروی انقلاب اسلامی و شکست تفکر غرب، برای اولین بار دور یک میز نشسته و یک عملیات را علیه ملت ایران طراحی کرده و در مقابل ملت ایران صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به ایستادگی ملت در برابر جنگ تمام عیار دشمن علیه ایران ادامه داد: ملت بزرگ ایران به مدت هشت سال در برابر دشمن ایستادند اما چه شد که این جنگ تمام عیار تبدیل به دفاع مقدس شد؟ اینجاست که باید با جهاد تبیین ابعاد و حقیقت دفاع مقدس را برای نسل جوان تبیین کنیم، این هنر امام بود که فرهنگ عاشورا را بر جنگ حاکم کرد و جنگ تبدیل به دفاع مقدس شد و محلی برای تربیت جوانان.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با برشمردن نام عملیات‌ها و لشگرهای دوران دفاع مقدس گفت: نام و نشان‌ها در دفاع مقدس نام اهل بیت علیهم السلام و نام‌های مقدس بود و همین مسیر موجب ماندگاری آن شد.

سردار معروفی دفاع مقدس را برگرفته از عاشورا دانست و گفت: فرهنگ عاشورا موجب شد همه ما برادروار دور یک سنگر باشیم و برای دفاع از حقیقت دین، کشور و ناموس با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمن بایستیم.

وی تاکید کرد: در دفاع مقدس همه مطیع امر امام خمینی (ره) بودند و این شد که هیچکس از جنگ فرار نکرد و همه جان خود را در طبق اخلاص قرار داده بودند. در دفاع مقدس هیچکس دنبال مقام نبود و اگر آن فرهنگ در جامعه حاکم شود شایسته سالاری حاکم خواهد شد.

وی با اشاره عملیات کربلای ۵ گفت: این عملیات ۱۶ روز بعد از عملیات کربلای ۴ در سخت‌ترین شرایط ممکن انجام شد و اوج موفقیت ما را رقم زد.

ادامه دارد....

نظر شما