شناسهٔ خبر: 68721997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

دارالعباده در میلاد پیامبر سراسر شور و شادی می‌شود

یزد- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اعلام برنامه های گرامیداشت هفته وحدت از برگزاری جشن به این مناسبت بویژه در میلاد پیامبر اکرم(ص) در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت گفت: به مناسبت هفته وحدت جشن هایی در سراسر کشور برگزار می شود که در استان دارالعباده و دارالعلم یزد هم همان‌گونه که در عزای سیدالشهدا و اهل بیت (ع) سرآمد و به عنوان حسینیه ایران شناخته می شود، مردم در شادی اهل بیت (ع) نیز سنگ تمام می گذارند.

وی ادامه داد: در همین راستا مراسم های باشکوهی در مساجد، تکایا و حسینیه ها در طول این هفته بویژه در میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) برنامه ریزی و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نجیمی از برگزاری نشستی با علمای اهل سنت که در استان حضور دارند، به این مناسبت خبر داد و افزود: این نشست ها در سطح شهرستان ها نیز به همت ادارات تبلیغات اسلامی برنامه ریزی و در این هفته برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در کنار این برنامه ها هر سال در چنین ایامی مجالس و نشست ها و مراسم های شبی با قرآن در سراسر استان مثل ماه رمضان رونق بیشتری می گیرد و با حضور قاریان بین المللی و گاهاً از خارج کشور در این مراسم ها حضور یافته و به اجرای برنامه می پردازند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه هایی هم تدارک دیده شده که همزمان با سال تحصیلی جدید در مدارس برگزار خواهد شد به‌ویژه اینکه دانش آموزان ابتدای سال تحصیلی خود را با نام پیامبر اکرم (ص) آغاز می کنند.

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: از مردم دارالعباده و دارالعلم استان درخواست می شود همان گونه که در ماه های محرم و صفر برای عزای سیدالشهدا (ع) و اهل بیت (ع) سنگ تمام می گذارند و نسبت به نصب پرچم سیدالشهدا (ع) در محلات و منازل خود اقدام می کنند، شایسته است در میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نسبت به تزیین کوچه ها و معابر اقدام کنند.

نظر شما