شناسهٔ خبر: 68721787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دادستان خوزستان: با ترک فعل مدیران ناکارآمد برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خوزستان گفت: برخورد قضایی قاطع با مرتکبین جرائم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد را با جد پیگیری خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امیر خلفیان در نشست با حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی رئیس توسعه حل اختلاف استان ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های مهم، گفت: بی شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم موثر بوده است.

وی افزود: خدمتی که اعضای شوراهای حل اختلاف ارائه می دهند ریشه ای است و از ریشه صلح و سازش را بین مردم برقرار کرده و کدورت ها و کینه‌ها را از بین برده و برادری، برابری و محبت را نهادینه می کند و به امنیت و آرامش استان کمک می کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان خاطرنشان کرد: امروز شوراهای حل اختلاف جایگاهی واقعی خود را پیدا کرده است و علما، بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف باید بیش از گذشته در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم فرهنگ حسنه صلح و سازش را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

وی استفاده از ظرفیت بزرگان و سران اقوام در از بین بردن سنت های غلط را اثرگذار دانست و گفت: امروز دوران خشونت و جاهلیت تمام شده و با استفاده از توانمندی های سران، بزرگان عشایر و اقوام، می‌توان سنت های غلط و نادرست را در استان ریشه‌کن کنیم و برای تحقق آن فعالیت های فرهنگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خلفیان بیان کرد: در برابر تخلف، تعرض به حقوق مردم، مرتکبین جرائم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی بر حمایت دادستانی از مطالبه گری درست و قانونی تاکید کرد و گفت: به‌عنوان مدعی العموم از سازمان ها و دستگاه ها در عدم انجام وظایف خود مطالبه گری خواهم کرد و مطالبه گرانی که از طریق درست و قانونی حقوق مردم را مطالبه می کنند حمایت می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نوکری و خدمت به مردم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مردم تکیه گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مردم این استان، مردمانی ولایی، شهید پرور، فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات بزرگ و ارزنده هستند و بنده نیز برای جهاد و خدمت شبانه روزی به مردم خوزستان تلاش می کنم.

در سال1402بیش از 235 فقره با صلح و سازش مختوم شده است

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی؛ رئیس توسعه حل اختلاف استان نیز شورای حل اختلاف را به سبب کاهش ورودی پرونده به دادسرا و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سنت های غلط یک ظرفیت مناسب عنوان کرد و گفت: شورای حل اختلاف به‌عنوان یک نهاد با مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت های بسیار ارزنده جهت حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم داشته و همواره در روند گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه نقش بی‌بدیلی ایفا می‌کند.

وی افزود: صلح و سازش اهمیت بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد و در دعاوی نیز، این اصول به ‌عنوان راه‌حل‌های مؤثری برای حل ‌و فصل اختلافات قلمداد می‌شوند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: صلح و سازش یک ظرفیت ارزشمندی است که ریشه در دین، فرهنگ و تاریخ ما دارد و یکی از نهادهایی که در تعمیق و ترویج این فرهنگ موثر است  شورای حل اختلاف است، زیرا این نهاد جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد.

این مقام قضایی گفت: در سال 1402 با تلاش و همت جهادی اعضای شعب ویژه عشایر، صلح یاران، ستاد صبر، کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان، بزرگان و سران اقوام تعداد پرونده های مهم و محکومین به قصاص بیش از 235 فقره با صلح و سازش مختومه و در 6 ماهه اول امسال حدود 100فقره از این پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده اند.

انتهای پیام/735

 

نظر شما