شناسهٔ خبر: 68720549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برداشت ۱۲۰ تن پسته از باغات لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به خرید استان‌های پسته‌خیز از باغات پستۀ این استان از برداشت ۱۲۰ تن پسته در لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به تولید پسته در باغات لرستان گفت: سطح کل باغات پسته این استان 320 هکتار است که از این مقدار  140 هکتار بارور و 190 هکتار نیز غیربارور است.

او با تأکید به اینکه درخت پسته از مقاوم‌ترین درختان است و به یک‌بار آبیاری در 20 تا 30 روز احتیاج دارد، اضافه کرد: کشت این محصول با اقلیم لرستان سازگار است و در اراضی شیب‌دار صرفۀ اقتصادی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: 53 هکتار از باغات پستۀ این استان دیم و 167 هکتار نیز آبی است که 120 تن پسته سالانه از این باغات برداشت می‌شود.

کیانی‌فر بیان کرد: بیشتر محصول تولیدی پسته در لرستان توسط استان‌های پسته‌خیز خریداری می‌شود و 30 درصد این محصول در داخل این استان مصرف می‌شود.

او با تأکید به اینکه عملکرد باغات پسته در لرستان حدود یک تن در هکتار است، یادآور شد: کوهدشت با 95 هکتار بیشترین سطح تولید این محصول را به‌ خود اختصاص داده‌است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام وجود 300 خانوار بهره‌بردار پسته در این استان تأکید کرد: هر هکتار از باغات پسته اشتغال 41 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/ 644

 

نظر شما