شناسهٔ خبر: 68715874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مشاور قالیباف:

پزشکیان با جایگاه ریاست جمهوری آشنایی لازم را ندارد/ واکنش به اشتباهات رئیس‌ جمهور در نشست خبری

جهان نيوز : مفهوم صدور انقلاب، به معنای بسط یک گفتمان و نگاه کلان تمدنی و نه ارسال سلاح یا تلاش برای تغییر حکومت‌هاست. لذا اگر قرار است آقای پزشکیان در این زمینه برخی دروغ‌های غربیان را بزداید، باید بازهم با دقت سخن گفته و دو موضوع را از هم تفکیک کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نیوز، سعید احدیان، مشاور رئیس مجلس در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در اولین نشست خبری طی یادداشتی نوشت:

سخنان آقای پزشکیان در نشست خبری، نشان از آن دارد که ایشان هنوز با جایگاه ریاست جمهوری آشنایی لازم را ندارد. استفاده از برخی الفاظ به ویژه در عرصه سیاست خارجی کاملا بی‌معنی و حتی مضر است. برای مثال اینکه آمریکا را برادر بخوانند. اما علاوه براین اشتباهات مهم، مسئله اصلی بر سر برخی خط قرمزها است که موضوع وفاق را تضعیف می‌نماید.

نکته اول نگاه نسبی‌گرایانه‌ی ایشان به برخی عناصر دخیل در فتنه ۸۸ و اغتشاشات ضدامنیت است. درست است که در این زمینه دستگاه‌های امنیتی باید گزارش دهند و هرکسی که در رسانه و شبکه اجتماعی به این عناوین معرفی شد، لزوما جز این دسته‌ها نیست؛ اما مسئله آنجایی که است آقای پزشکیان بدون دسته‌بندی افراد، همگان را یکجور می‌بیند. این اشتباه باعث می‌شود تا خود دولت تضعیف شود و ظرفیت برای دوقطبی‌سازی‌های سیاسی به وجود آید.

نکته دوم درباره عدم صدور انقلاب است. مفهوم صدور انقلاب، به معنای بسط یک گفتمان و نگاه کلان تمدنی و نه ارسال سلاح یا تلاش برای تغییر حکومت‌هاست. لذا اگر قرار است آقای پزشکیان در این زمینه برخی دروغ‌های غربیان را بزداید، باید بازهم با دقت سخن گفته و دو موضوع را از هم تفکیک کند. چراکه انقلاب اسلامی حتما به دنبال بسط نگاه توحیدی، اسلام سیاسی، استکبارستیزی، عدالت و... در تمام جهان به ویژه جهان اسلام است. و اتفاقا همین امر یکی از اصلی‌ترین منابع قدرتش در وضعیت کنونی منطقه است.

نظر شما