شناسهٔ خبر: 68714814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد:

ساخت ۶۰ خوابگاه متاهلی در دانشگاه شهرکرد درحال انجام است

شهرکرد_معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد گفت: در این دانشگاه ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی کلنگ‌زنی شده که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و کار به سرعت در حال پیشرفت است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان برای شعاع بالاتر از ۹۰ کیلومتر دانشگاه مکلف است دانشجویان را در خوابگاه اسکان دهد.

وی تصریح کرد: این بدان معنا است که ما برای کسانی که محل سکونت‌شان در سامانه سازمان سنجش زیر ۹۰ کیلومتر است تکلیفی برای اسکان نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد عنوان داشت: به لحاظ شرایط اقلیمی در این استان رفت و آمد در روستاهای با فاصله کمتر از ۹۰ کیلومتر با مرکز استان و دانشگاه شهرکرد، فواصل زیر این شعاع را هم خصوصاً در بخش دختران اسکان می‌دهیم.

نظری افزود: جمعاً در خوابگاه پسران یک هزار و ۱۰۰ نفر ظرفیت خوابگاهی داریم و ۸۵۰ نفر از دانشجویان فعلی فرم هم‌اتاقی پر کردند و خوابگاه به آن‌ها تعلق گرفته است و ۲۵۰ نفر ظرفیت جدید است که برای پذیرش دانشجویان سال اول که از این ترم وارد دانشگاه می‌شوند در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در بخش دختران یک هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت خوابگاهی داریم و یک هزار نفر از دانشجویان فعلی فرم پر کرده و اسکان یافته‌اند و ۵۰۰ نفر هم برای دانشجویان جدیدالورود در نظر گرفته شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد بیان داشت: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه کشور وزارت علوم مکلف شده به جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی، دانشگاه شهرکرد به لحاظ رتبه علمی که دارد در کشورهای مختلف مورد قبول واقع شده است، بنابراین تقاضا در کشورهای مختلف برای حضور در این دانشگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه شهرکرد از کشور عراق تعدادی دانشجو جذب شد، این دانشجویان ترم تحصیلی خود را به‌صورت فشرده در طول یکی دو ماه می‌گذرانند.

نظری بیان داشت: برای دانشجویان خارجی اجاره خانه در سطح شهر مقدور نیست و مشکلات خاص خود را دارد بنابراین ساختمان حضرت ام‌البنین در دانشگاه تجهیز شد و دانشجویان بین‌الملل با نرخ آزاد می‌توانند از این خوابگاه استفاده کنند و هزینه‌های دریافتی صرف خوابگاه‌های دانشجویان ایرانی می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: هیچ ظرفیتی از خوابگاه دانشجویان ایرانی به دانشجویان بین‌الملل اختصاص داده نشده است و همه دانشجویانی که مشمول بخشنامه صندوق رفاه هستند در خوابگاه اسکان می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: امکانات اولیه که نیاز است در خوابگاه‌های دانشگاه تأمین شده است و قبل از آغاز سال تحصیلی تعمیرات صورت گرفته و مشکلی در خصوص رفاهیات خوابگاه‌ها نداریم و در شرایط خوبی هستند.

نظری ادامه داد: برخی از خوابگاه‌ها قدمت بالایی دارند اما برخی نوساز بوده و امکانات خوبی دارند، همچنین ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی کلنگ‌زنی شده که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و کار به سرعت در حال پیشرفت است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهرکرد بیان داشت: در دانشکده هنر فارسان، خوابگاه کوثر برای دختران تجهیز شده است و به بهره‌برداری رسیده و بیش از ۲۵۰ دانشجو در این خوابگاه اسکان یافته است.

نظر شما