شناسهٔ خبر: 68713655 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

عبور از ترافیک با تلاش و صبر و تمرین

فقط یک راه داری یاسین سلمانی!

اینکه چرا یاسین سلمانی در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد، یکی از سوالات اهالی فوتبال و به ویژه هواداران این تیم به شمار می‌رود. این سوال یک پاسخ روشن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، در لیگ بیستم بود که اهالی فوتبال با نام استعداد جدید فوتبال ایران آشنا شدند. البته این بازیکن در زمان امیر قلعه‌نویی به اردوی تیم بزرگسالان راه پیدا کرده بود، اما محرم نویدکیا بود که در لیگ برتر به او فرصت داد و سلمانی هم خیلی زود نامش را در حد یک ستاره مطرح کرد.

سلمانی در لیگ بیستم رفته رفته خود را به ترکیب اصلی سپاهان تحمیل کرد و اولین گل خود را در مصاف رفت دربی اصفهان به ثمر رساند. او در ادامه 3 گل دیگر هم زد، اما بیش از گلزنی آنچه از نمایش سلمانی به ذهن خطور می‌کرد، تاثیری بود که این هافبک خلاق و پرانگیزه در عملکرد تیمی طلایی‌پوشان گذاشته بود.
عملکرد درخشان سلمانی تا پایان لیگ بیست و دوم هم ادامه داشت، اما با شروع لیگ بیست و یکم او به دلیل اینکه ستاره تیم المپیک زیر نظر مهدی مهدوی‌کیا بود، دیر به تمرینات اضافه شد، اما پس از چند هفته به ترکیب سپاهان برگشت و نشان داد همان بازیکن آماده فصل گذشته است، اما در هفته یازدهم و در حالی که افت طلایی‌‎پوشان زیر نظر محرم نویدکیا در دومین سال مربیگری او آغاز شده بود، سلمانی هم دچار کشیدگی شدید از ناحیه همسترینگ شد و تا پایان فصل نتوانست به خودش بیاید.

با شروع لیگ بیست و دوم شرایط در سپاهان متفاوت شده بود، اما سلمانی با وجود تغییر مربی نیز خودش را به مورایس ثابت کرده بود. او در دیدار اول فصل مقابل استقلال در آزادی ستاره تیمش بود و اگرچه چند هفته بعد در جریان باخت مقابل فولاد خوزستان در فولادشهر او بود که توپ را در میانه میدان لو داد تا پاتوسی اولین شکست مورایس را در فوتبال ایران رقم بزند، اما سلمانی همچنان مورد اعتماد سرمربی تازه وارد پرتغالی قرار داشت.

2082537

در هفته هفتم اما واگنین زانوی سلمانی رو در یک برخورد شدید در مصاف با تراکتور زیر استوک خود برد تا این بازیکن بار دیگر به دلیل مصدومیت از ترکیب سپاهان دور شود. در بازگشت دیگر مورایس به این بازیکن خیلی اعتماد نکرد که دلیل آن عدم تمایل سلمانی برای تمدید قرارداد و مشکلی بود که این بازیکن با مدیران وقت باشگاه داشت.

در پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم یاسین به عنوان بازیکن آزاد به پرسپولیس پیوست و در حالی که بازی‌های تیم المپیک به مراحل نهایی رسیده بود و پرسپولیس هم در لیگ داخلی و آسیا درگیر بود، یحیی و رضا عنایتی فشار زیادی به این بازیکن در مسابقات مختلف وارد کردند تا در مصاف با گل‌گهر در دقایق ابتدایی مسابقه در حالی که حتی صاحب توپ هم نبود، بار دیگر آسیب دیدگی سراغ ستاره نوظهور فوتبال ایران بیاید. اینبار مصدومیت سلمانی شدیدتر بود و او به طور کامل فصل را از دست داد. پذیرش این مصدومیت برای هواداران پرسپولیس وقتی دشوارتر شد که درخشش و نمایش فوق‌العاده او را در مصاف با الدحیل در قطر دیده بودند! 

حالا سلمانی پس از پشت سر گذاشتن یک سال و رهایی از آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه رباط صلیبی بار دیگر به میادین بازگشته ولی تاکنون نتوانسته خودش را به تفکرات سرمربی جدید سرخپوشان تحمیل کند! در واقع هنوز از سوی کادر فنی به سلمانی اعتماد نشده و گاریدو که شناختی از پتانسیل و توانایی‌های یاسین ندارد، به عملکرد او در مسابقات تدارکاتی و تمرینات چشم دوخته است.

 در این شرایط سلمانی که پیش‌تر نیز در لیگ بیست و دوم و همینطور لیگ بیست و سوم لحظات سختی را در سپاهان پشت سر گذاشته، فقط یک راه برای بازگشت به فرم ایده‌آلی که از او سراغ داریم، در پیش دارد. او باید تلاش و تمریناتش را دوچندان کند و برای قرار گرفتن در جمع 11 بازیکن اصلی پرسپولیس بجنگد؛ کاری که در لیگ بیست و یکم و با وجود پرستاره بودن سپاهان انجام داد و حالا باید در 22 سالگی این ماموریت را تکرار کند.

2082536 قابی از نخستین تمرین یاسین سلمانی در فصل جدید.

این روزها سروش رفیعی، مسعود ریگی، خدا بنده لو و وحید امیری بیشتر مورد توجه گاریدو قرار دارند و سه هافبک مدعی دیگر نظیر خدابنده‌لو، سعید مهری و میلاد سرلک رقابت شدیدی با این بازیکنان برای پر کردن سه پست میانه میدان سرخپوشان دارند، اما تمام این هافبک‌های شناخته شده می‎‌توانند اطمینان داشته باشند که با توجه به فشردگی مسابقات پیش رو، درنهایت این فرصت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و برای یاسین هم ماجرا غیر از این نیست. او در حال حاضر فقط یک ماموریت دارد و آن هم آماده بودن از نظر بدنی و ذهنی در زمانی است که گاریدو به او فرصت خواهد داد.

نظر شما