شناسهٔ خبر: 68704962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیرزنی که نقشه قلابی گنج را ۵۰۰ میلیون تومان فروخت!

زن مدعی بود که نقشه این گنج نزد اوست و ۳ پسر جوان که حرف‌های او را باور کرده بودند، تصمیم گرفتند هر طوری شده به گنج برسند. این بود که پول‌هایشان را روی هم گذاشتند و با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان نقشه گنج را از پیرزن خریدند و با کمک یک نقشه‌خوان، وارد مسیری خطرناک شدند. به گزارش همشهری، آنطور که نقشه

صاحب‌خبر -

زن مدعی بود که نقشه این گنج نزد اوست و ۳ پسر جوان که حرف‌های او را باور کرده بودند، تصمیم گرفتند هر طوری شده به گنج برسند. این بود که پول‌هایشان را روی هم گذاشتند و با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان نقشه گنج را از پیرزن خریدند و با کمک یک نقشه‌خوان، وارد مسیری خطرناک شدند.

به گزارش همشهری، آنطور که نقشه قدیمی نشان می‌داد، گنج در یک خانه ویلایی در جنوب تهران مدفون بود. ۳ جوان راهی این خانه شدند و آنجا را زیرنظر گرفتند. بخت با آن‌ها یار بود و به‌نظر می‌رسید که خانه مورد نظر متروکه است و کسی در آنجا زندگی نمی‌کرد، اما یک مشکل وجود داشت؛ ۲ جوان معتاد به نام‌های کورش و سینا خانه متروکه را پاتوق خود کرده و هر روز به آنجا رفت‌وآمد داشتند.

جویندگان گنج بعد از پرس‌وجو از همسایه‌ها متوجه شدند که صاحب خانه ویلایی از سال‌ها قبل به آمریکا مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می‌کند. این بود که تصمیم گرفتند هرطور شده ۲ جوان معتاد را از ساختمان بیرون کنند تا با خیال راحت عملیات حفاری را شروع کنند. مرد نقشه‌خوان به آن‌ها گفته بود که گنج در چند قسمت خانه است و باید هرچه زودتر جست‌وجو را آغاز می‌کردند. یکی از آن‌ها نقشه کشید تا با ربودن ۲ جوان معتاد و فرستادن آن‌ها به کمپ، خانه متروکه را خالی و عملیات جست‌وجو برای یافتن گنج را آغاز کنند. چند روز بعد، این نقشه عملی شد و آن‌ها با ربودن ۲ جوان معتاد، هر دو را به کمپ ترک اعتیاد بردند.

پلیس وارد می‌شود

بعد از این اتفاق، خانواده ۲ جوان گمشده راهی دادسرای جنایی تهران شدند و خبر از ناپدید شدن پسران خود دادند. در این شرایط بود که جست‌وجو برای پیدا کردن ۲ جوان گمشده آغاز و با توجه به سرنخ‌های موجود مشخص شد که افرادی به زور آن‌ها را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده‌اند. ماموران راهی کمپ شدند و در تحقیق از ۲ جوان معتاد مشخص شد که آن‌ها توسط ۳ مرد ربوده و به کمپ منتقل شده‌اند. مأموران در جست‌وجوی آدم‌ربایان، به همان خانه متروکه رسیدند و وقتی قدم در آنجا گذاشتند با صحنه عجیبی مواجه شدند؛ قسمت‌های مختلف خانه حفاری و تونل‌هایی در نقاط مختلف حفر شده بود و همه شواهد نشان می‌داد که مردان جوان در این خانه در جست‌وجوی گنج بوده‌اند. به این ترتیب، مأموران به کمین آن‌ها نشستند و موفق شدند ۲ نفر از جست‌وجوگران گنج را دستگیر کنند.

حادثه مرگبار

یکی از ۲ جوان دستگیر شده مسعود نام داشت که در بازجویی‌ها گفت: ما در راه رسیدن به گنج، نابود شدیم. هم ضرر مالی کردیم و هم یکی از صمیمی‌ترین و قدیمی‌ترین دوستانمان را از دست دادیم.

وی ادامه داد: من، سینا و امیر چندماه قبل در یک مهمانی شرکت کردیم و در آنجا فریب حرف‌های یک پیرزن را خوردیم که می‌گفت نقشه گنج دارد. ۵۰۰ میلیون تومان به او دادیم و نقشه را خریدیم، اما متوجه شدیم که گنج در خانه‌ای متروکه که پاتوق ۲ معتاد بود، مدفون است. ما آن دو نفر را ربودیم و در کمپ زندانی و با خیال راحت عملیات حفاری را آغاز کردیم، اما امیر در حادثه‌ای جان باخت و این در حالی بود که هرچه زمین را کندیم از گنج خبری نبود و در نهایت بازداشت شدیم. این دو متهم هم‌اکنون در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

منبع: fararu-775943

نظر شما