شناسهٔ خبر: 68704089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آل کثیر در وبینار هشتم کنفرانس وحدت:

سیاست راهبردی ایران در حمایت از مردم فلسطین، مقاومت اسلامی را به سمت جلو پیش برد

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:ایران و مقاومت اسلامی در عراق و لبنان و یمن و ... عملا و قلبا به حمایت از قضیه فلسطین پرداختند که از بارزترین اقدامات ایران در این خصوص، عملیات وعده صادق بود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "آیت الله محسن حیدری آل کثیر" نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در وبینار هشتم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و یاد شهدا و امام راحل به نقش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مسئله فلسطین پرداخت و وضعیت و تاریخچه فلسطین قبل از انقلاب اسلامی ایران و فلسطین امروز را تشریح کرد.

وی گفت:هنگامی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در ایران به پیروزی رسید، بذر روحیه عملگرا را در قلب مردم فلسطین کاشت و مقاومت اسلامی در این سرزمین شکل گرفت و فلسطین امروزی آغاز شد.
 
آیت الله آل کثیر خاطرنشان کرد: امام راحل اولین روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور بسته شدن سفارت اسرائیل و جایگزین کردن سفارت فلسطین به جای آن را داد که مورد استقبال "یاسر عرفات" رهبر فلسطینی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امام راحل در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد و تمامی مسلمانان جهان را به تلاش برای آزادی قدس و بسیج کردن توانمندی‌های خود برای نابود کردن غده سرطانی اسرائیل فرا خواند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود:این مواضع مورد تقدیر تبدیل به یک راهبرد ثابت برای جمهوری اسلامی ایران شد؛ زیرا از مبانی فکری سرچشمه می‌گرفت که از قرآن و سنت برگرفته شده بود و این سیاست راهبردی پس از امام، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای ادامه پیدا کرد.

آیت الله آل کثیر گفت: هرچند که جمهوری اسلامی ایران بهای سنگین و پیامدهای بسیار از جمله تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی برای این سیاست داده است، اما علی‌رغم همه تلاش‌های استکبار، انقلاب اسلامی ایران تأثیر خود را گذاشته و مقاومت اسلامی در قلب فلسطین به وجود آمد و جوانان به سوی مساجد و علمای دین روی آوردند.

وی ادامه داد:در زمان رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، حمایت از مسئله فلسطین از همه جوانب سیاسی و فرهنگی و نظامی و اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و نیروی قدس سپاه پاسداران شکل گرفت تا با هر آنچه در توان دارد از مسئله فلسطین حمایت کند. فرمانده سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی، نمادی برای مسئله فلسطین شد و در این مسیر به شهادت رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: او جوانان فلسطینی را بسیج کرد و به آنها آموزش نظامی و فرهنگی داد و ساخت اسلحه‌های کشنده از جمله موشک را به آنها یاد داد، به طوری که "یحیی سنوار" می‌گوید اگر ایران نبود، نمی‌توانستیم هزاران موشک دوربرد بسازیم.

وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این سیاست راهبردی موفق و مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، مقاومت اسلامی را به سمت جلو پیش برد؛ به طوری که توانست با حمایت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن، از انتفاضه به سمت مقاومت موشکی پیش برود.

آیت الله آل کثیر تأکید کرد:بدون شک مقاومت اسلامی از فرهنگ اسلامی که انقلاب اسلامی به دنیا عرضه کرد، تأثیر پذیرفته که خود از قیام عاشورا الهام گرفته است و مردم فلسطین از این طریق از امام حسین (ع) و کربلا تأثیر پذیرفته‌اند.

وی در ادامه به بررسی عملیات طوفان الاقصی پرداخت و گفت: این عملیات هرچند پیامدهای بسیاری داشت، اما مسیری برای نابودی اسرائیل شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ایران و مقاومت اسلامی در عراق و لبنان و یمن و ... عملا و قلبا به حمایت از قضیه فلسطین پرداختند که از بارزترین اقدامات ایران در این خصوص عملیات وعده صادق بود. دشمن شاهد بود که موشک‌های ایرانی قادر هستند پایگاه‌های دشمن را از راه دور مورد هدف قرار دهند و نابود کنند، علی رغم اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی به حمایت از اسرائیل آمده‌اند.

وی در پایان گفت: پس از کشته شدن "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس،  رهبر جمهوری اسلامی ایران به مسلمانان وعده انتقام سخت برای خون اسماعیل هنیه را داده است و امیدواریم عملیات وعده صادق 2 پایانی برای هژمونی صهیونیستی و براندازی این رژیم غاصب باشد.

انتهای پیام/
  

نظر شما