شناسهٔ خبر: 68702749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تا چند ساعت آینده گدعون ساعر جایگزین گالانت می‌شود

رسانه‌های عبری از چراغ سبز رهبران ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی به نخست وزیر برای پیوستن «گدعون ساعر» به کابینه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، کانال ۱۲ عبری گزارش داد توافق بین «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر و «گدعون ساعر»، رئیس حزب «امید نو» امضا شده و تنها در انتظار تصمیم نهایی نتانیاهو برای برکناری «یوآو گالانت»، وزیر جنگ است.

 

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد انتظار می‌رود در ساعات آتی بیانیه توسعه دولت منتشر، گالانت برکنار و ساعر به جای او منصوب شود.

 

روزنامه معاریو نوشت: رهبران ائتلاف حاکم به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای پیوستن «گدعون ساعر» رئیس حزب «امیدنو» به کابینه چراغ سبز داده‌اند. این روزنامه نوشت: یاریو لوین، معاون نخست وزیر رهبری مذاکرات برای پیوستن ساعر به کابینه را برعهده دارد.

 

این در حالی است که وبگاه «واللا» گزارش داد پیوستن ساعر به کابینه با مشکلاتی مواجه است. واللا گزارش داد نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه برکناری احتمالی گالانت به شکل مستقیم بر هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و رهبران دیگر تأثیر بگذارد.

 

این وبگاه افزود: رهبران ارتش در صورت تعیین ساعر به عنوان وزیر جنگ باید با او همکاری داشته باشند وگرنه باید شاهد استعفاهایی در میان آن‌ها باشیم.

 

ااین در حالی است که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کردند برکناری گالانت در دوره جنگ جنون‌آمیز است.

 

اهاآرتص به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: بعد از خروج بنی گانتس و گادی آیزنکوت از کابینه نتانیاهو، گالانت تنها کسی است که می‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد. این دیپلمات افزود: ما بدون وقفه برای تحقق معامله تبادل اسرا تلاش خواهیم کرد. ناامیدکننده خواهد بود که با وزیر جنگی همکاری کنیم که با چنین معامله‌ای مخالف باشد. گالانت درک می‌کند اگر اسرائیل جنگی را با لبنان آغاز کند نمی‌توان پیش‌بینی کرد فورا پایان یابد.

 

خبرگزاری رویترز  گزارش داد برکناری گالانت، بازارهای مالی و واحد پولی اسرائیل را در مسیر نزولی قرار داد. این خبرگزاری افزود اقدام نتانیاهو شوک بزرگی در سطح سیاسی و امنیتی خواهد بود به ویژه با تهدیدی که درباره جنگ فراگیر بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان وجود دارد.

 

«یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از نتانیاهو خواست گالانت را برکنار نکند. وی بر لزوم نکشاندن اسرائیل به سمت جنگی فراگیر تاکید کرد.

 

پیش از این رسانه‌های عبری گزارش دادند اگر نخست وزیر وزیر جنگ را برکنار کند گدعون ساعر آماده است تا به کابینه بپیوندد. این درحالی بود که دفتر نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرده بود.

 

 

انتهای پیام/ع.خ/26

 

نظر شما