شناسهٔ خبر: 68697315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

افسوس بزرگ در جده

الاهلی۱-پرسپولیس۰: تیم گاریدو ۱۰۴ دقیقه حمله کرد!

پرسپولیس در شبی که مقابل الاهلی پرستاره موقعیت‌های پرشماری داشت با گل ثانیه‌های ابتدایی فرانک کسیه مغلوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، الاهلی عربستان و پرسپولیس در اولین دیدار از لیگ نخبگان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شاهزاده فیصل عبدالله جده به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و پرموقعیت با یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

ویدئو: 353174

الاهلی عربستان یکی از تیم‌های پرستاره لیگ روشن محسوب می‌شود. تیمی که همانند النصر و الهلال با هزینه کلان پا به رقابت‌های آسیایی گذاشته و پس از سه سال غیبت در این رقابت‌ها تلاش می‌کند خود را به عنوان مدعی جام معرفی کند. با این حال الاهلی با همه ستاره‌هایش در دقایق زیادی مقابل پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت.

شاگردان گاریدو به عنوان قهرمان ایران پا به این مسابقه گذاشتند و درحالی که هنوز به جو بازی عادت نکرده بودند با پاس استادانه ریاض محرز و شوت غافلگیرکننده فرانک کسیه در دقیقه ۲ دروازه خود را باز شده دیدند.

در ادامه این پرسپولیس بود که نبض بازی را در دست گرفت و با بالا رفتن اعتماد به نفس‌شان شرایط را تغییر دادند و موقعیت‌های خوبی به دست آوردند. سرخ‌ها نفس ستاره‌های شناخته شده الاهلی را گرفتند اما نتوانستند به گل برسند.

در نیمه دوم نیز پرسپولیس هجومی شروع کرد و درحالی که برای رسیدن به گل تلاش می‌کرد، خطای کنعانی در محوطه باعث شد حریف صاحب ضربه پنالتی شود اما الکسیس گندوز به زیبایی پنالتی ریاض محرز را مهار کرد.

در ادامه پرسپولیس تا دقیقه ۹۶ سراپا حمله بود و موقعیت‌های زیادی به دست آورد که یکی پس از دیگری از دست رفتند تا شاگردان گاریدو در شبی که خوب و هجومی بودند قافیه را به حریف متمول خود در عربستان واگذار کنند.

هفته اول لیگ نخبگان آسیا | ورزشگاه شاهزاده فیصل جده | تماشاگر: حدود 15 هزار نفر | دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران

تیم داوری: ادهم مخادمه (اردن) | کمک‌ها: محمد الخلف، احمد الرویلی، یوسف حسن | داور وار: سیواکورن پو یودوم از تایلند

ترکیب الاهلی عربستان:
ادوارد مندی، علی مجرشی، مریح دمیرال، راجر ایبانز، عبدالله العمار (۹۰-الهریجی)، زیاد الجهنی (۷۴-الکساندر دا کاستا)، فرانک کسیه، روبرتو فیرمینو، البریکان (۷۴-سمیحان آلنبیت)، ریاض محرز (۷۴-عبدالکریم محمد)، ایوان تونی
سرمربی: ماتیاس یایسل

ترکیب پرسپولیس:
الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، ایوب العملود (۷۰-سعید صادقی)، مسعود ریگی (۸۲-لوکاس ژوائو)، سروش رفیعی (۶۶-محمد خدابنده‌لو)، فرشاد احمدزاده (۴۶-امید عالیشاه)، اوستون اورونوف، وحید امیری و علی علیپور (۶۶-عیسی آل‌کثیر)
سرمربی: کارلوس گاریدو

2082150

شرح گل
الاهلی یک-پرسپولیس صفر (دقیقه 2: فرانک کسیه): در اولین موقعیت الاهلی، ریاض محرز با چشمانی باز توپ را به عمق خط دفاع پرسپولیس پاس داد و فرانک کسیه بدون مزاحمت خاصی، با شوت محکم دروازه گندوز را فرو ریخت.

ویدئو: 353157

کارت زرد
ایوب العملود ۲۴ - وحید امیری ۴۵

عبدالله العمار ۵+۴۵

دقایق حساس: 

دقیقه ۱۱: شوت کم جان فرشاد احمدزاده با اختلاف از کنار دروازه مندی بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: پاس استادانه اورونوف از سمت چپ، میلاد محمدی را راه انداخت اما سانتر او به جایی نرسید.

دقیقه ۲۰: حرکت پرسپولیس از سمت راست با ایوب العملود که پشت محوطه به سروش رسید و شوت بی‌دقت او با اختلاف از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی از سمت چپ، موقعیت خطرناکی را در دهانه پرسپولیس ایجاد کرد. توپ روی پای علیپور سوار نشد و بازیکنان دیگر پرسپولیس نیز در آفساید بودند.

دقیقه ۲۸: پرسپولیس توپ‌گیری کرد و علی علیپور با شوتی بی‌جان و کم‌دقت از پشت محوطه این فرصت را هدر داد.

دقیقه ۳۵: حرکت پا به توپ اورونوف دفاع الاهلی را به هم ریخت که دمیرال توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳۶: پرسپولیس بهترین سانتر خود را با ارسال ایوب به دست آورد که ضربه سر علی علیپور را مندی با یک سوپر واکنش دفع کرد و شوت خطرناک اورونوف در ریباند نفس‌گیر از کنار دروازه بیرون رفت.

ویدئو: 353162

دقیقه ۴۰: حمله پرسپولیس از سمت راست با پاس فرشاد احمدزاده به اورونوف همراه شد که داور ابتدا خطای پنالتی دمیرال به اورونوف را گرفت اما با بازبینی صحنه پنالتی رد شد.

ویدئو: 353163

دقیقه ۴۴: حرکت تکنیکی و پا به توپ فوق‌العاده اورونوف با شوتش همراه شد اما ادوارد مندی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴۸: پرسپولیس نیمه دوم را هجومی شروع کرد و در اولین موقعیت خطرناک توپ در محوطه الاهلی دفع شد. سروش یک پاس در عمق عالی داد و پاس در عرض امیری توسط مدافع الاهلی دور شد.

دقیقه ۵۲: حرکت خوب گابریل با شوت ایوان تونی همراه شد و گندوز در دو مرحله توپ را دور کرد.

دقیقه ۵۴: ارسال به روی دروازه با ضربه سر دمیرال به دهانه دروازه با ضربه سر راجر ایبانز از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: فرصت برای الاهلی در محوطه با ضربه کنعانی به ساق ایوان تونی همراه شد که ادهم مخادمه بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد و اتاق وی‌ای‌آر هم این تصمیم را تایید کرد.

ویدئو: 353166

دقیقه ۵۸: ضربه پنالتی ریاض محرز با پای چپ، به سمت چپ گلر زده شد که توسط آلکسیس گندوز به زیبایی مهار شد.

دقیقه ۶۳: حرکت انفجاری اورونوف و ورود به محوطه با شوت پای چپ او همراه شد و مندی با نوک پایش توپ را به بیرون فرستاد تا یک موقعیت عالی دیگر از دست برود.

دقیقه ۷۲: ضربه سر خطرناک ایوان تونی در شش قدم با جای‌گیری خوب گندوز مهار شد.

دقیقه ۷۲: ارسال تند و تیز عالیشاه به محوطه با ضربه سر خطرناک عیسی آل‌کثیر همراه شد که مندی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۹: ضدحمله خطرناک الاهلی با آوانتاژ داور همراه شد اما میلاد محمدی در لحظه آخر توپ را زد و خطر رفع شد.

دقیقه ۸۲: ایوان تونی با سر کاشت و ضربه سنگین کسیه از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: ارسال عالیشاه از روی ضربه ایستگاهی با شوت عیسی همراه شد که از پشت دفاع حرکت کرده بود اما این توپ هم ثمری نداشت.

دقیقه ۸۵: پرسپولیس در حمله توپ را لو داد و یک ضدحمله سریع باعث شد ایوان تونی صاحب تک به تک شود اما شوت او از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: فرصت عالی برای پرسپولیس روی توپ‌گیری از پشت محوطه که ضربه فنی ژوائو توسط مندی مهار شد.

دقیقه ۶+۹۰: پرتاب بلند امیری با ضربه قیچی عجیب عیسی با اختلاف بیرون رفت.

حواشی:

*هواداران الاهلی با لباس یک‌دست سبز در ورزشگاه فیصل حاضر شده‌اند‌.

*روبرتو فیرمینو به عنوان کاپیتان الاهلی مراسم ابتدایی بازی با پرسپولیس را انجام داد.

*حدود ۲ هزار هوادار پرسپولیس در ورزشگاه حضور دارند.

*پرسپولیس شوک بزرگی در ابتدای بازی با دریافت گل زودهنگام متحمل شد و در دقیقه ۲ کار برای سرخ‌ها سخت شد.

*بعد از دو موقعیت فوق‌العاده پرسپولیس در دقیقه ۳۶ بازیکنان الاهلی روی زمین افتادند تا بازی را آرام کنند.

*گاریدو بعد از رد شدن پنالتی اورونوف به داور اعتراض کرد که با کارت زرد جریمه شد.

*گاریدو در ابتدای نیمه دوم کاپیتان تیمش، امید عالیشاه را جایگزین فرشاد احمدزاده کرد.

اتفاق ویژه:
پرسپولیس نمایش تحسین برانگیزی داشت و تیم پرستاره الاهلی برای حفظ نتیجه حتی به توقف در جریان بازی به بهانه مصدومیت روی آورد. سرخ‌ها ۱۰۴ دقیقه حمله کردند و با یک بازی هجومی توانایی خود را نشان دادند. شاید اگر تیم پرسپولیس زودتر تکمیل می‌شد، سرخ‌ها از موقعیت‌های‌شان با عملکردی هماهنگ، بهتر استفاده می‌کردند.

بهترین بازیکن:
آلکسیس گندوز با یک غافلگیری زودهنگام دروازه خود را باز شده دید اما در ادامه خوب کار کرد و پنالتی ریاض محرز را نیز مهار کرد. همچنین اوستون اورونوف یک نمایش تحسین برانگیز داشت که اگر خوش‌شانس‌تر بود، توپ‌هایش به تور دروازه مندی می‌رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما