شناسهٔ خبر: 68695538 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشترکات امت اسلامی عامل همگرایی است

امام جمعه اهل تسنن هشجین خلخال گفت: مشترکات امت اسلامی نظیر قرآن، دین و اهل بیت(ع) عامل همگرایی بیشتر و وحدت و انسجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام شیخ حکمت‌الله رمضانی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در هشجین خلخال اظهار کرد: امروز تمام کفر در برابر تمام اسلام ایستاده تا به نوعی زمینه سقوط و شکست امت اسلامی رقم بخورد در حالی که با وحدت و انسجام می‌توان این شکست را برای دشمن سخت و سنگین کرد.

وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده امت اسلامی سعی می‌کنند تا اسلام هراسی را در کشورهای مختلف به ویژه غربی رواج دهند در حالی که اسلام دین مودت، مهربانی و صلح است و آنچه که امروز در قالب مظاهر خشونت، تفرقه و دودستگی مشاهده می‌شود همه برگرفته از اندیشه و تبلیغات کور دشمنان است تا چهره اسلام را کریه و زشت نشان دهند.

امام جمعه اهل تسنن هشجین خلخال با پاسداشت یاد و نام امام راحل در نامگذاری 11 تا 17 ربیع‌الاول به نام هفته وحدت با هدف همگرایی بیشتر امت اسلامی گفت: اگر مسلمانان به مشترکات خود بها بدهند، بر پایه همین مشترکات می‌توانند توطئه‌های دشمنان را خنثی و زمینه اتحاد و انسجام بیشتر خود را فراهم کنند. به دور از هرگونه اختلاف و دودستگی می‌توان مشکلات و گرفتاری‌ها را حل کرده و زمینه وفاق عمومی را در جهان اسلام فراهم کرد.

وی سیره نبی مکرم اسلام(ص) را، سیره برگرفته از صلح، آرامش و امنیت امت اسلامی و سایر فرق آسمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در عصری که ترویج بی‌بند و باری و بسیاری از اندیشه‌های انحرافی را شاهد هستیم، ضروری است تا با تمسک و توسل به سیره و سلوک پیامبر رحمت سعی کنیم تا زمینه توسعه و ترویج آزاد اندیشه‌ترین و حرترین دین آسمانی، اسلام را به شکل جامع و کامل فراهم کرده و زیبایی‌های آن را به نمایش بگذاریم.

امام جمعه اهل تسنن هشجین خلخال در ادامه اضافه کرد: اهل تسنن و تشیع در کشور ایران به ویژه استان اردبیل در کنار هم با مودت و مهربانی در حال زندگی و گذران عمر هستند و قطعا در مسیر توسعه و پیشرفت ذره‌ای انحراف در مسیر و مبانی عبادی و ارزشی را به خود راه نخواهند داد.

به گزارش تسنیم، در این مراسم با آیین‌های محلی و سنتی ایام ولادت نبی مکرم اسلام گرامی داشته شد و حاضران با پخش نقل و شیرینی این عید بزرگ را گرامی داشتند.

انتهای پیام/131

 
 

نظر شما