شناسهٔ خبر: 68695406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حقوق ناچیز یامال در بارسلونا؛ پدیده ای که زیر قیمت بازی می کند

لامین یامال، ستاره جوان بارسلونا که درخشش خیره کننده ای در این فصل داشته، حقوقی بسیار کمتر از ارزش و توانایی های خود دریافت می کند.

صاحب‌خبر -

 یک منبع خبری در اسپانیا رقمی که پدیده جوان تیم فوتبال بارسلونا از این باشگاه به عنوان حقوق دریافت می‌کند را فاش کرد.

به گزارش تسنیم، بعد از تماشای بازی‌های درخشان لامین یامال در یورو 2024 و هیاهویی که درباره این بازیکن اسپانیایی و آینده او شکل گرفت، برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمد که ستاره آینده‌دار بارسلونا چقدر حقوق می‌گیرد و مدیران باشگاه چه برنامه‌ای برای نگه داشتن این بازیکن 17 ساله دارند.

یامال نه تنها در فصل جاری که در 5 بازی‌اش برای بارسلونا روی 7 گل تأثیر مستقیم گذاشته، بلکه در فصل گذشته جزو بهترین‌های بارسلونا بود و در یورو هم به خصوص در بازی مرحله نیمه نهایی برابر اسپانیا شهرتش را از مرزهای اسپانیا فراتر برد. در رده‌بندی بازیکنان بارسلونا از حیث درآمد و کسب حقوق اما یامال جزو نفرات پایین لیست است. طبق گزارش نشریه مارکا، یامال در حال حاضر از بارسلونا سالانه 1.5 میلیون یورو حقوق می‌گیرد، به عبارت دیگر هفته‌ای 28.9 هزار یورو که در قیاس با دیگر ستاره‌های پرآوازه حال حاضر فوتبال جهان به عنوان مثال جود بلینگام عملاً ناچیز محسوب می‌شود. حقوق در حالی که حقوق یامال در هر هفته به 30 هزار یورو هم نمی‌رسد، بلینگام، در هفته 200 هزار یورو دریافتی دارد. حقوق یامال اگرچه برای 99 درصد مردم جهان نجومی است اما در رده‌بندی فوتبالیست‌های طراز اول حال حاضر دنیا او از حیث کسب حقوق حرفی برای گفتن ندارد.

شاید به همین دلیل و نگرانی از وسوسه شدن بازیکن با دریافت پیشنهادهای نجومی از سایر تیم‌ها بوده که باعث شده بارسلونا به فکر افزایش حقوق بازیکن با عقد قراردادی جدید افتاده است. به نوشته مارکا، باشگاه بارسلونا قصد دارد به محض 18 ساله شدن یامال و رسیدن او به سن قانونی، به او یک قرارداد طولانی مدت جدید پیشنهاد کند، قراردادی که ظاهراً ‌قرار است 5 ساله باشد و او را تا سال 2029 به بارسا متعهد خواهد کرد. قرارداد فعلی یامال با بارسلونا تا تابستان سال 2026 اعتبار دارد.

نظر شما