شناسهٔ خبر: 68694208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد؛

درآمد ۳۰۰ میلیارد ریالی شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه سبزوار

سبزوار- رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در یک سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که از این تعداد ۹ شرکت سبزواری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زنگنه اسدی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با آرزوی آغاز سال تحصیلی با نشاط و امید آفرین برای دانشجویان با بیان اینکه سه دبیرخانه منطقه‌ای چهار استان در این دانشگاه در حال فعالیت است، اظهار کرد: در سال جاری سه گرایش جدید در مقطع دکتری و ۱۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اضافه شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اظهار اینکه ۴۰ شرکت مستقر در پردیس علم و فناوری این دانشگاه در حالت فعالیت هستند، گفت: در طی یک سال گذشته این شرکت‌ها ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند که از این تعداد ۹ شرکت سبزواری هستند.

وی با اشاره به تحصیل هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در برنامه توسعه ششم قرار بر جذب ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران بوده که تا کنون به این سطح در کشور نرسیده‌ایم و برنامه وزارت علوم‌در برنامه توسعه هفتم جذب بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا و حرکت به سمت جذب و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.

اسدی زنگنه اضافه کرد: به دلیل عدم استقبال داوطلبان کنکور از برخی از رشته‌های تحصیلی در برخی از رشته‌های تحصیلی بازنگری و جایگزینی رشته‌های جدید داشته ایم میانگین تعداد دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در طی ۱۰ سال گذشته حدود ۸ هزار نفر در سال بوده و تغییری در تعداد دانشجویان داخلی نداشته ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اظهار اینکه در سال گذشته این دانشگاه ۸۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشته است، اضافه کرد: در موضوع برخورد با دانشجویان خاطی و متخلف در سه سال گذشته حدود ۱۰ نفر تعلیق و محرومیت از دریافت تسهیلات خوابگاهی داشتیم. پنج نفر تذکر شفاهی و کتبی دریافت کرده اند.

وی همچنین در پاسخ به تشکیل پرونده قضائی برای یکی از اساتید این دانشگاه در دادگستری گفت: حوزه اساتید در حوزه انتظامی مستقیم زیر نظر وزارت علوم و شخص وزیر قرار دارد و در صورت صدور هر گونه حکمی در دادگاه با توجه به اتمام ۳۰ سال خدمت استاد مربوطه در دانشگاه حکیم سبزواری وی بازنشسته و برای تسویه حساب و پرداخت حقوق قانونی وی باید اقدام شود.

اسدی زنگنه با اشاره به انعقاد ۱۲ تفاهم نامه جدید با دانشگاه‌های پاکستان و اندونزی اضافه کرد: مدت این تفاهم نامه‌های همکاری پنج ساله است‌.

نظر شما