شناسهٔ خبر: 68693779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

در مزایده اموال تملیکی چقدر قیر توقیفی فروش رفت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از فروش ۱۹ هزار تن قیر توقیفی در مزایده‌های این سازمان به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: حدود ۹۱۶ کانتینر به وزن ۲۱ هزار تن قیر توقیفی صادراتی متعلق به شرکت چای دبش بود که بایستی ارز حاصل از صادرات اختصاص به مواد اولیه پیدا کند، مدیران این شرکت نتوانستند صادرت انجام دهند و که اموال متعلق طبق ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق توقیف شد.

وی افزود: طبق ماده ۴۸ قانون مبارزه با قاچاق، قیر صادراتی توسط دستگاه قضایی توقیف شد و به خاطر امکان فساد بودن قیر، مراجع قضایی دستور را به سازمان اموال تملیکی برای فروش صادر کرد که این کالا در چهار مزایده به شرط صادرات ارائه شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: ۲۱ هزار تن به قیمت کارشناسی هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مزایده گذاشته شد که ۱۹ هزار تن به ارزش ۲۱۹ میلیارد تومان در مزایده ۲۸۲ به فروش رفت.

خبر مرتبط
رشد 754 درصدی فروش اموال تملیکی غیر منقول

اقتصادنیوز: به گفته مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ۴ ماه نخست امسال فروش اموال غیرمنقول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵۴ درصد رشد داشته است.

اجتهادی عنوان کرد: این کالا به شرط صادرات است و باید خریدار اقدام به صادرات این قیر کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار تن قیر چای دبش نیز به مزایده می‌رود گفت: در اولین مزایده این سازمان که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: مزایده‌های این سازمان از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما