شناسهٔ خبر: 68687172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اظهارات ضد منافع ملی رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس/ شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه به ادعای فلاحت پیشه واکنش نشان خواهند داد؟

از آنجایی که اروپایی‌ها تاکنون نتوانسته اند مدرکی دال بر همکاری ایران با روسیه در جنگ اوکراین ارائه بدهند، تکرار ادعاهای دشمن علیه ایران و تایید اتهامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی، از سوی این افراد ممکن است دستاویز کشورهای متخاصم قرار گیرد.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز: حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح طلب، با تکرار اتهامات اروپا و آمریکا علیه ایران، به بهانه تشریح اولویت‌های سیاست خارجی دولت، گفت: مهم ترین اولویت دولت پزشکیان در زمینه سیاست خارجی این است که پای ایران را از جنگ اوکراین بیرون بکشد.

این نوع سخنان از سوی نماینده سابق مجلس در حالی بیان می‌شود که تاکنون بارها همکاری ایران با روسیه در جنگ اوکراین و یا راسال سلاح، از سوی مسئولان ایران رد شده است. از طرف دیگر با اینکه فدراسیون روسیه به عنوان شریک راهبردی ایران تقلی می‌شود اما موضع ایران در قبال جنگ اوکراین نه تنها بی‌طرفی بوده، بلکه همواره بر لزوم پایان این جنگ تاکید و برای حل آن تلاش کرده است.

با این وجود، باز هم شاهد اینگونه اظهارات از سوی افرادی که سابقاً جایگاه نظیر رئیس کمیسیون امنیت ملی داشته اند هستیم. از آنجایی که اروپایی‌ها تاکنون نتوانسته اند مدرکی دال بر همکاری ایران با روسیه در جنگ اوکراین ارائه بدهند، تکرار ادعاهای دشمن علیه ایران و تایید اتهامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی، از سوی این افراد ممکن است دستاویز کشورهای متخاصم قرار گیرد.

برای نمونه در مورد ادعای ارسال موشک به روسیه از سوی ایران، تروئیکای اروپایی بدون ارائه هیچ مدرکی، اتهاماتی را علیه ایران وارد و تحریم‌های جدیدی را وضع کرد. این درحالی که خود زلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین گفته بود نمیتوانم این موضوع را تایید کنم. در این شرایط اظهارات فلاحت پیشه به تنهایی میتواند مستمسکی برای اروپایی ها تلقی شود.

این دست اظهارات که میتواند امنیت و منافع ملی را به خطر بیاندازد، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. از همین رو، ورود شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه به این گونه موارد، واجب به نظر می‌رسد.

نظر شما