شناسهٔ خبر: 68681463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ده گلزن برتر ایران در آسیا: طارمی - مجیدی!

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس فرصتی ویژه برای رسیدن به رکوردی خاص در لیگ نخبگان آسیا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات اولین هفته از فصل جدید لیگ نخبگان در حالی از فردا شب آغاز می‌شود که طبق فهرست اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا در بین بهترین گلزنان ایرانی لیگ نخبگان در حال حاضر فقط علی علیپور در این دوره رقابت‌ها حضور دارد. او که پس از چند فصل دوری به جمع قرمزها برگشته، پیش از این 10 گل آسیایی به ثبت رسانده است. وضعیت این فهرست را از انتها به ابتدا با هم مرور می‌کنیم:

* کاوه رضایی و محمدرضا خلعتبری با 8 گل زده در رتبه‌های نهم و دهم این فهرست هستند. با این تفاوت که خلعتبری در 39 بازی با تیم‌های سپاهان، ذوب آهن و شهرخودرو به این آمار رسیده ولی کاوه رضایی در 16 بازی با پیراهن استقلال و ذوب آهن این تعداد گل را به ثمر رسانده است.

* پس از آنها مهدی رجب‌زاده با 9 گل زده در 36 بازی در رتبه هشتم قرار دارد. او تمام این بازی‌ها و گل‌ها را با پیراهن ذوب آهن ثبت کرده است.

* محمدقاضی و علی علیپور که به ترتیب 39 و 40 مرتبه در لیگ قهرمانان به میدان رفته‌اند 10 گله هستند و رتبه‌های هفتم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

2081650

* رتبه سوم تا پنجم در اختیار سه استقلالی است که هر کدام تجربه 11 مرتبه گلزنی در بالاترین سطح فوتبال آسیا را دارند. ارسلان مطهری، آرش برهانی و مرتضی تبریزی به ترتیب با 34، 32 و 30 بازی به این رکورد رسیده‌اند.

* فرهاد مجیدی ستاره محبوب و فراموش نشدنی استقلالی‌ها 13 گل زده در 27 بازی دارد. این آمار او را به دومین گلزن برتر ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل کرده و در نهایت رتبه اول در حالی به مهدی طارمی اختصاص دارد که نسبت به فرهاد یک بازی کمتر و یک گل زده بیشتر دارد.

2081649

نکته مهم اینجاست که از بین بازیکنان این لیست، فقط علی علیپور و کاوه رضایی همچنان حاضر هستند؛ با این تفاوت که علیپور در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی آسیا یعنی لیگ نخبگان بازی خواهد کرد و کاوه در سطح دو لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت از آنجا که طارمی و مجیدی با 14 و 13 گل بهترین گلزنان ایرانی این تورنمنت به حساب می‌آیند علی علیپور که آماری 10 گله دارد این فرصت را خواهد داشت تا به رکوردهای مهدی و فرهاد برسد و حتی از آنها عبور کند.

نظر شما