شناسهٔ خبر: 68679884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی رکورد دار واژگونی‌های رانندگی درون شهری است

تبریز-رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی اعلام کرد: استان رکوردار واژگونی‌های درون شهری کل کشور است و در صدر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فریدون قنبرزاده عصر یکشنبه گفت: با بررسی و تجزیه و تحلیل آماری تصادفات رانندگی درون شهری استان و مقایسه با آمار تصادفات کشور مشخص شده که واژگونی‌های درون شهری استان نسبت به کل کشور در صدر قرار دارد.

وی افزود: علت اصلی تصادفات واژگونی در استان سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از استفاده از مواد روانگردان و سایر اقلام است.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: جوانان و افرادی که بیشتر دنبال هیجان رانندگی هستند بیشتر از همه در معرض خطر تصادفات واژگونی قرار دارند و این نوع تصادفات، بیشتر در سر پیچ‌ها و شرایط خاص معبر اتفاق می‌افتد.

قنبرزاده گفت: اگر سرعت وارد شده به پیچ بیشتر باشد، نیروی گریز از مرکز باعث پرتاب وسیله نقلیه از قوس پیچ می‌شود.

وی در توصیه‌ای به والدین، اظهار کرد: والدین باید نظارت بیشتری به رفتارهای رانندگی فرزندان خود داشته و از در اختیار قرار دادن وسیله نقلیه به خصوص برای افرادی که فاقد گواهینامه بوده و یا درک صحیحی از رانندگی ندارند جدا پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین سنین رانندگان که در خودروی آن‌ها واژگون رخ می‌دهد، جوانان با سن ۱۸ الی ۲۵ سال است.

قنبرزاده خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان ضمن کنترل سرعت در مسیرهای پر حادثه با رانندگان پر حادثه به صورت جدی برخورد و ضمن اعمال قانون و ثبت نمره منفی گواهینامه رانندگی ایشان اخذ و جهت طی مراحل به طرح غربالگری معرفی می‌شوند.

نظر شما