شناسهٔ خبر: 68679128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری:

اخلاق حسنه رمز و راز موفقیت پیامبر اسلام(ص) بود

بندرعباس- نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری گفت:اخلاق حسنه رمز و راز موفقیت پیامبر اسلام(ص) بود از این رو مدیران جامعه اسلامی به تبعیت از پیامبر(ص) با مردم مهربان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن ابراهیمی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت هفته وحدت که در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: اولین وظیفه ما نسبت به رسول گرامی اسلام (ص) رسیدن به معرفت نسبت به پیامبر (ص) و در این مطلب رسیدن به شناخت شناسنامه‌ای کافی نیست بلکه باید ویژگی‌های پیامبر (ص) را به درستی بشناسیم.

وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام (ص) در برخی ویژگی‌ها با سایر پیامبران مشترک بود، افزود: یکی از ویژگی‌های خاص پیامبر اسلام (ص) این است که ایشان خاتم‌النبیین هستند و دین ایشان جهانی و جاودانه است.

آیت الله ابراهیمی بیان کرد: دستور قرآن کریم بر ما این است که باید رسول گرامی اسلام (ص) را الگو و اسوه‌ی خود قرار دهیم بنابراین تا زمانی که نتوانیم به این وجود مبارک شناخت پیدا کنیم نخواهیم توانست از ایشان الگوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به رسول گرامی اسلام (ص) ایمان بیاوریم و قطعاً باید ایمان ما با معرفت عجین شود چرا که اگر این اتفاق نیافتد دیانت ما نیز مانند ایمان‌گراهای مسیحیت خواهد بود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بعد از ایمان و معرفت باید ولایت پیامبر اسلام (ص) را بپذیریم و مودت و محبت رسول گرامی اسلام (ص) را نیز در دل خود جای بدهیم.

آیت الله ابراهیمی تصریح کرد: اطاعت تکلیف دیگری است که ما نسبت به رسول گرامی اسلام (ص) داریم و این اطاعت منحصر در زمان حیات پیامبر (ص) نیست بلکه اوامر و سنت پیامبر اسلام باید در این زمان نیز مورد اطاعت قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق بیانات رسول گرامی اسلام (ص) کسی که شب را صبح کند اما همّ و غم مظلومین را نداشته باشند مسلمان نیستند بنابراین در این عصر باید به یاری مردم قهرمان فلسطین و غزه بشتابیم.

امام جمعه میناب تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در همه امور به موفقیت دست پیدا کنیم باید سیره پیامبر اسلام (ص) را الگوی خود قرار دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: پیامبر (ص) با مردم مهربان بودند بنابراین مدیران جامعه اسلامی نیز باید نسبت به مردم رحیم و مهربان باشند چرا که امر خداوند بر رحمت با مردم است و اگر با مردم تندخویی کنیم مردم از دور ما پراکنده خواهند شد.

آیت الله ابراهیمی تاکید کرد: رمز و راز موفقیت رسول گرامی اسلام (ص) اخلاق حسنه ایشان بود که توانست از مردم جزیره العرب انسان‌های وارسته‌ای در عصر خود بسازد.

نظر شما