شناسهٔ خبر: 68676619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

رازهای ناگفته قتل یاسمین رحمتی از زبان پدر نامزدش

پدر مصطفی تأکید کرد که پسرش و یاسمین هیچ‌گونه اختلاف و مشکلی با هم نداشتند و بیشتر مواقع، یاسمین به شهر تفرش می‌رفت و چندین بار نیز دو خانواده به صورت دوستانه یکدیگر را ملاقات کرده بودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از روزنو، 14 شهریور ماه جسد غرق در خون یاسمین رحمتی، استاد موسیقی و نوازنده سنتور و نامزدش مصطفی ظهیرالدینی در ویلایی اجاره‌ای در پیربازار رشت کشف شد.

تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد این زوج جوان با شلیک مستقیم گلوله به سرشان به قتل رسیده‌اند. قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب جنایت، بدون هیچ ردی از محل متواری شده‌اند، یاسمین رحمتی، دو سال پیش این ویلا را به صورت سالانه اجاره کرده بود و پس از نامزدی با مصطفی، بیشتر اوقات فراغت خود را در این ویلا سپری می‌کردند. در زمان وقوع حادثه، هر ۲ به شکل مشابهی به قتل رسیده‌اند.
رازهای ناگفته قتل

یکی از نکات قابل توجه این است که در زمان وقوع قتل، هیچ اثری از ورود اجباری به ویلا دیده نشده و قاتل یا قاتلان به راحتی وارد شده و پس از ارتکاب جنایت، از محل گریخته‌اند. همچنین، آثار شکستگی روی دست راست یاسمین پیدا شده و انگشتان دست این دختر نوازنده توسط عاملان قتل دزدیده شده اند.
گفتگو با پدر مصطفی ظهیرالدینی نامزد یاسمین رحمتی

پدر مصطفی ظهیرالدینی، یکی از قربانیان این حادثه دلخراش، در گفتگویی جزئیات جدیدی از این جنایت هولناک را فاش کرد.

به گفته‌ی ایشان، مصطفی و یاسمین همشهری بوده و ۹ ماه پیش در جزیره قشم با یکدیگر آشنا شده بودند. این دو جوان قصد داشتند پس از ماه صفر با هم ازدواج کنند و در مدت آشنایی، رابطه بسیار صمیمانه‌ای با یکدیگر برقرار کرده بودند.

پدر مصطفی تأکید کرد که پسرش و یاسمین هیچ‌گونه اختلاف و مشکلی با هم نداشتند و بیشتر مواقع، یاسمین به شهر تفرش می‌رفت و چندین بار نیز دو خانواده به صورت دوستانه یکدیگر را ملاقات کرده بودند.

سید عبدالله، پدر مصطفی، از روحیه مهربان و دلرحم پسرش گفت و بیان کرد که مصطفی حتی به مورچه‌ها نیز آسیبی نمی‌رساند. به همین دلیل، قتل فجیع او برای خانواده و اطرافیان بسیار شوکه‌کننده و غیر قابل باور است.

به گفته پدر مقتول، وقتی خانواده یاسمین متوجه عدم پاسخگویی تلفن همراه دخترشان شدند، با یکی از دوستان صمیمی یاسمین که شب جنایت با هم مهمانی بودند و سپس از هم جدا شده بودند، تماس گرفتند.

دوست یاسمین که کلید ویلا را داشت، هنگام ورود به حیاط، خودروی بچه‌ها را داخل حیاط مشاهده کرد و با ورود به خانه، با جسد هر ۲ نفر که غرق در خون بود، مواجه شد و شروع به فریاد زدن کرد تا همسایه‌ها رسیدند و به پلیس خبر دادند.

در ادامه، می‌توانید گفتگوی کامل با پدر داغدار مصطفی ظهیرالدینی را بخوانید:
گفتگو با پدر مصطفی ظهیرالدینی نامزد یاسمین رحمتی و مقتول پرونده قتل ویلای پیربازار رشت

جناب ظهیرالدینی، ابتدا بفرمایید که پسرتان و خانم رحمتی در چه تاریخی و کجا با یکدیگر آشنا شدند؟

مصطفی و یاسمین در بهمن ماه سال ۱۴۰۲، در یک سفر تفریحی به جزیره هرمز و قشم با هم آشنا شدند. آن‌ها برای کمپینگ به این جزیره رفته بودند و رابطه آن‌ها از همانجا آغاز شد.

رابطه این دو نفر به نظر شما چگونه بود؟ آیا تا به حال اختلاف یا مشکلی بین آن‌ها مشاهده کرده بودید؟

رابطه آن‌ها بسیار صمیمانه و دوستانه بود. از همان ابتدا، مصطفی و یاسمین خانواده‌هایشان را در جریان رابطه خود قرار دادند. یاسمین بیشتر به تفرش می‌آمد تا مصطفی را ببیند، چون مصطفی ماشین شخصی نداشت. همچنین، چندین بار با هم به ویلای شمال رفته بودند.

خانم رحمتی از ابتدا در شمال زندگی می‌کردند؟

خیر. ایشان استاد موسیقی در تهران بودند و حدود ۲ سال پیش، ویلایی را در شمال اجاره کرده بودند تا در ایام تعطیل به آنجا بروند. روز حادثه نیز، آن‌ها برای جشن تولد مصطفی به رشت رفته بودند.

آیا در مورد دوستان یا آشنایان خانم رحمتی که ممکن است انگیزه‌ای برای چنین جنایتی داشته باشند، چیزی به خاطر می‌آورید؟

نه، حقیقتاً نه. ما زیاد با دوستان و آشنایان یاسمین آشنا نبودیم. دایره‌ی دوستان او محدود بود و بیشتر وقت خود را صرف موسیقی و مطالعه می‌کرد.

آیا در زندگی شخصی یاسمین یا مصطفی، مشکلی وجود داشت که از آن آگاه باشید؟ مثلاً اختلافات خانوادگی، مشکلات مالی یا هر مسئله‌ی دیگری؟

به هیچ وجه. رابطه آن‌ها بسیار خوب بود و هیچ مشکلی بینشان دیده نمی‌شد. مصطفی پسر بسیار آرام و خونگرمی بود و یاسمین هم دختری مهربان و با فرهنگ.

در مورد محل کشف جسد، اگر ممکن است جزئیات بیشتری را برایمان تعریف کنید:

به گفته پلیس و شاهدان عینی جسدهای آن‌ها در بالکن ویلا پیدا شده بود. ظاهراً قاتل یا قاتلان آن‌ها را به آنجا کشانده و رها کرده بودند، روی بدن یاسمین آثار درگیری دیده می‌شد و متأسفانه انگشتان دستش را با خود برده بودند. پزشکی قانونی اعلام کرده که ابتدا مصطفی با شلیک گلوله از فاصله بسیار نزدیک به سرش به قتل رسیده و سپس یاسمین پس از شکنجه کشته شده است.

آیا یاسمین و مصطفی اخیراً با کسی اختلاف یا مشاجره‌ای داشته‌اند؟

نه، تا جایی که من می‌دانم، هیچ مشاجره یا اختلافی وجود نداشت. آن‌ها در محیط کار و دانشگاه روابط بسیار خوبی داشتند.

در مورد انگشت‌های یاسمین، آیا پلیس توضیحی داده است؟

پلیس هنوز در حال تحقیق است و پاسخ قطعی نداده است، اما این موضوع برای من بسیار نگران‌کننده است. یاسمین نوازنده‌ی بسیار ماهری بود این موضوع را کمی نگران کننده کرده است.

از دستگاه قضایی چه انتظاری دارید؟

من از دستگاه قضایی خواهش می‌کنم که هر چه سریع‌تر قاتلین فرزندم را پیدا کنند و به سزای عملشان برسند. این جنایت بسیار هولناک بوده و ما حق داریم بدانیم که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

در انتها داستان قتلی که هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد!

در پی گفتگو با پدر مصطفی ظهیرالدینی یکی از ۲ قربانی ویلای پیربازار رشت، مشخص شد که این زوج به شکل بسیار فجیعی به قتل رسیده اند. جسد هر ۲ نفر در حالی که برهنه بودند در بالکن خانه شان پیدا شده و آثار شلیک گلوله به سرشان دیده می شود.
این حادثه هولناک سوالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده است!؟

ابتدا اینکه سرنوشت انگشتان دست یاسمین چه شد؟ چرا قاتل با چنین بی رحمی از فاصله نزدیک به هر ۲ نفر شلیک کرده است؟ آیا این قتل از پیش برنامه ریزی شده بوده و قاتل آثاری از خود به جا گذاشته که از دید پلیس پنهان مانده است؟ یا اینکه قاتل فردی حرفه ای بوده که با انگیزه ای قوی دست به چنین جنایتی زده است؟

این جنایت دلخراش خانواده هر ۲ نفر و مردم را شوکه کرده و پلیس را در پی یافتن پاسخ این سوالات پیچیده قرار داده است.

تحقیقات گسترده ای برای شناسایی قاتل و انگیزه آنها توسط پلیس در جریان است.

نظر شما