شناسهٔ خبر: 68674376 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت روز شعر و ادب فارسی؛

نشست «سه‌شنبه با شعر معاصر» در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود

نشست «سه‌شنبه با شعر معاصر» به مناسبت روز شعر و ادب فارسی سه‌شنبه ۲۷ شهریور توسط کانون فرهنگ و زندگی در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «سه‌شنبه با شعر معاصر» به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با موضوع «یدالله رویائی؛ پدر شعر حجم» و «حبیب ساهر؛ پدر شعر نو ترکی» سه‌شنبه ۲۷ شهریور توسط کانون فرهنگ و زندگی در فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود.

کانون فرهنگ و زندگی از سال ١٣٩٣ با مجوز مرکز مشارکت‌های مردمی آغاز به فعالیت کرده و تاکنون بیش از ۱۰ نشست را در حوزه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، حقوقی، تاریخ، ادبیات، فرهنگ و سلامت برگزار کرده است.

از آخرین نشست‌های اخیر کانون می‌توان به «کتاب چگونه و چرا فرهنگ را می‌سازد؟» با حضور نعمت‌اله فاضلی و «روشنفکری در دوران پیش از مشروطه در ایران»، با حضور حسین آبادیان و «حقوق شهروندی و صلح»، با حضور خلیل میرزایی که در سالن فرهنگ، فرهنگسرای ملل برگزار شدند، اشاره کرد.

یدالله رویائی، شاعر، نظریه‌پرداز ادبی و مترجم، از برجسته‌ترین چهره‌های ادبی معاصر ایران به شمار می‌رود. او در سال ۱۴۰۱ در سن ۹۰ سالگی در پاریس درگذشت. نظریه‌ او با عنوان شعر حجم گامی مهم برای شاعران نوگرای نسل‌های امروز شده که با گذر زمان هر چه بیشتر به لایه‌های شعر او پی برده‌اند. همچنین حبیب ساهر، شاعر، نویسنده، مترجم متولد تبریز و درگذشته به سال ۱۳۶۴ است که از او به عنوان بنیان‌گذار شعر نو ترکی نام برده می‌شود.

در این نشست مظفر رویائی، برادر یدالله رویائی، شاعر، مترجم، منتقد ادبی، استاد دانشگاه و بنیان‌گذار مدیریت امور فرهنگی و هنری و مرتضی مجدفر، دکترای مدیریت آموزشی و عضو هیأت‌امنای انجمن فرهنگی ساهر به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

نشست «سه‌شنبه با شعر معاصر» به دبیری احمد بیرانوند جریان‌شناس شعر معاصر سه شنبه، ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل، تالار فرهنگ برگزار می‌شود.همچنین حضور در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است.

نظر شما