شناسهٔ خبر: 68674010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار البرز:

دانشگاه در ارتباط با صنعت دانشجویان را برای کسب مهارت مهیا کنند

کرج- استاندار البرز با اشاره به نیاز امروز واحدهای صنعتی به نیروی کار ماهر گفت: دانشگاه ها باید در ارتباط با صنعت دانشجویان را برای کسب مهارت مهیا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مجتبی عبداللهی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان البرز در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، افزود: قدردان تلاش‌های رؤسا، هیأت‌های علمی و اساتید دانشگاه‌های استان در سال گذشته تحصیلی هستیم و برای سال جدید نیز آرزوی توفیق روز افزون در مسیر علم اندوزی و علم آموزی برای مجموعه علمی و دانشگاهی استان داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در ارتباط تنگاتنگ با شهرک‌های صنعتی استان البرز، دانشجویان را برای مهارت آموزی مهیا کنند.

عبداللهی گفت: اکنون با توجه به اینکه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی به نیروهای متخصص و ماهر نیاز دارند، لزوم پیش بینی دوره‌های ویژه کارآموزی بیش از پیش حس می‌شود.

عبداللهی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هرگونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند چراکه مهارت‌های لازم را ندارند و به تبع آن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.

وی افزود: طرح کارآموزی دانشجویان در واحدهای تولیدی و صنعتی و محیط کار حقیقی باید به صورت ملی اجرایی شود و در این رابطه مکاتباتی را نیز داشته‌ایم.

عبداللهی گفت: اکنون تمامی شهرک‌های صنعتی استان به نیروهای ماهر و کارگری نیاز دارند ولی بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن مهارت، استقبالی نمی‌کنند.

وی افزود: مشاغل نوین و دیجیتال در دنیای امروز نیز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته‌اند بنابراین باید در راستای آموزش آنها هم برنامه ریزی کنیم.

استاندار البرز گفت: از هیأت علمی و مجموعه دست اندرکاران دانشگاه انتظار می‌رود در قالب یک طرح پژوهشی و یا عنوان پایان نامه در راستای ارتقای بسترهای بهره گیری از نخبگان و تقویت مهارت‌های فارغ‌التحصیلان برای دستیابی به اشتغال و اجرای طرح‌هایی همچون طرح کاد، برنامه و راهکار تخصصی با قابلیت اجرایی ارائه دهند.

وی همچنین از رؤسای دانشگاه‌های استان خواست تا برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید به زیباسازی، نظافت، تعویض لوازم فرسوده دانشگاه‌ها و… توجه ویژه ای را داشته باشند.

عبداللهی وحدت، وفاق و همدلی بین دانشگاه‌های استان و هم افزایی برای حل مشکلات یکدیگر با امکانات موجود در هر دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما