شناسهٔ خبر: 68671273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

فرانسه، تجاوز و پرونده پلیکوها

نه همه مردان اما همیشه پای یک مرد در میان است

سحر طلوعی

فرانسوی‌ها، فاجعه دومینیک را اوج وحشت می‌دانند؛ برخی روی بنرهای خود نوشته‌اند «‌نه همه مردها، اما همواره پای یک مرد در میان است»

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

از فرانسه درگیر پرونده «پلیکوها» سفر را آغاز می‌کنیم؛ سپس در آمریک،ا به ادعای طراحی نقشه برای ترور مادورو می‌پردازیم. در آخر هم اعتراف نخست‌وزیر بریتانیا را به قانون‌شکنی بررسی می‌کنیم.

تجاوز و فرانسه؛ نه همه مرد‌ها اما همیشه پای یک مرد در میان است

صدها معترض فرانسوی در سراسر کشور، یک‌صدا پشت «گیزل پلیکو» در آمده و از او حمایت کرده‌اند. «گیزل» زنی است که شوهرش طی یک دهه، با دعوت از مردان دیگر به او بارها تجاوز کرده است.

حدود ۳۰ تجمع در واکنش به پرونده پلیکوها در سراسر فرانسه شکل گرفته است. شعارهای معترضان در این تجمعات قابل توجه است. فرانسوی‌ها، فاجعه دومینیک را اوج وحشت می‌دانند.

برخی روی بنرهای خود نوشته‌اند «‌نه همه مردها، اما همواره پای یک مرد در میان است». ادامه محاکمه دومینیک پلیکو همسر گیزل به دلیل پزشکی به تعویق افتاده است.

دختر و بادکنک؛ نقاشی به سرقت‌رفته بنکسی پیدا شد

پلیس لندن دو مرد ۴۷ و ۵۳ ساله را به اتهام سرقت تابلوی دختری با بادکنک بازداشت کرده است. آنها روز نهم اکتبر در دادگاه محاکمه می‌شوند.

تابلوی دختری با بادکنک بنکسی هفته گذشته از یک گالری به سرقت رفت. این اثر بنکسی به شکل گرافیتی در بسیاری از نقاط پایتخت بریتانیا به معرض نمایش گذاشته شده است.

این تابلو نخستین‌ بار در سال ۲۰۰۲ در منطقه‌ شوردیچ لندن مشاهده شد. سپس در سال ۲۰۰۴ در ساحل جنوبی لندن و در سال ۲۰۰۵ در کرانه باختری و روی دیوارهای حائل تصویر شد.

نقشه ترور مادورو؛ آمریکا گردن نمی‌گیرد

در بیانیه‌ وزارت خارجه ایالات متحده هرگونه دست داشتن سازمان اطلاعات آمریکا، «CIA» در نقشه ترور «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا رد شده است.

وزیر کشور ونزوئلا در تلویزیون ملی این کشور ادعا کرده ایالات متحده در طراحی نقشه ترور مادورو دست داشته است. آنها ۶ نفر را در این موضوع دستگیر کرده‌اند.

از این ۶ نفر، سه نفر آمریکایی، دو اسپانیایی و یک نفر اهل چک هستند. ونزوئلا ادعا می‌کند تعدادی اسلحه از این افراد ضبط کرده است. دعوا سر انتخابات اخیر ونزوئلا و ابقای مادورو است.

مصر؛ سریال برخورد قطارها ادامه دارد

دو قطار مسافری در شهر «زقازیق» مصر با یکدیگر برخورد کرده‌اند و بیش از ۴۰ زخمی به‌جای گذاشته‌ند. سه نفر در این حادثه، جان خود را از دست داده‌اند. خروج از ریل علت حادثه بوده است.

به نظر می‌رسد، تصادف قطارها در مصر، امری عادی است. فرسودگی بیش از اندازه خطوط ریلی و قدیمی بودن سیستم راه‌آهن این کشور دلیل عمده حوادث ریلی است.

پیش از حادثه اخیر، ماه گذشته، «اسکندریه» شاهد خروج قطار از ریل و برخورد با کامیون باری بود؛ آن حادثه هم دو کشته داد. 

اعتراف نخست‌وزیر بریتانیا به قانون‌شکنی

آقای «کی‌یر استارمر» نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید قانون اهدای هدیه به همسر را زیر پا گذاشته است. او به موقع موضوع اهدای لباس از سوی لرد وحید عالی به همسرش را اعلام نکرده است.

بر اساس قانون مصوب پارلمان، کالاهای اهدایی به مقامات دولتی باید اعلام و ثبت شوند. هدیه‌ای که خانم «ویکتوریا استارمر» همسر نخست‌وزیر گرفته، در فهرست هدایای مجلس نیامده است.

مدت زمانی که نخست‌وزیر فرصت داشته این هدیه را اعلام کند، ۲۸ روز است. عدم رعایت مدت زمان معین، به منزله قانون‌شکنی است و باید بررسی شود.

نظر شما