شناسهٔ خبر: 68671242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرداخت مطالبات گندمکاران آذربايجان شرقي تا پايان شهريور

صاحب‌خبر -
پرداخت مطالبات گندمکاران آذربايجان شرقي تا پايان شهريور
خبرگزاری آریا-دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور گفت: منابع لازم برای تامین مطالبات کلزاکاران تامین شده است و مطالبات گندمکاران آذربایجان شرقی هم تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ما در آذربایجان شرقی؛ اکبر فتحی در جلسه ستاد هماهنگی امنیت غذایی استان گفت: اولویت وزیر جهاد کشاورزی اتمام فعالیت‌هایی است که در حال حاضر در وزارت جهاد کشاورزی با تاخیر مواجه شده است که از جمله می‌توان به پرداخت مطالبات گندمکاران در زمینه خرید تضمینی گندم اشاره کرد که اگر عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی نبود، این مسئله به یک چالش مهم تبدیل می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که در آذربایجان شرقی به این دلیل که تحویل دادن گندم به مراکز خرید تضمینی دیرتر از سایر نقاط کشور است، نزدیک به 35 درصد پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

فتحی ادامه داد: تامین منابع لازم برای پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز انجام شده است و با تعاملی که معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران داشتند به زودی پرداخت مطالبات انجام می‌شود. در خصوص مطالبات خرید جو نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است و مجوزی صادر شده تا از محل فروش جو، مطالبات جوکاران پرداخت شود.

دبیر ستاد هماهنگی امنیت غذایی کشور تامین نهاده‌های لازم برای کشت پاییزه را یک ضرورت دانست و افزود: استان‌ها باید با برگزاری جلسات ستاد هماهنگی امنیت غذایی حوزه‌های مختلف از قبیل کشت پاییزه، تامین و تولید پروتئین و گوشت مرغ به خوبی کنترل شود.
فتحی از تشکیل هفت کمیته در قالب ستاد هماهنگی امنیت غذایی خبر داد و افزود: این کمیته‌ها جداگانه توسط هر معاونت راهبری می‌شوند و اقدامات کارشناسی و هماهنگی بین واحد‌ها در این کمیته‌ها انجام شده و اگر نیاز به تصویب مصوبه باشد مسئله در ستاد هماهنگی امنیت غذایی مطرح می‌شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تعاملی که با شرکت پشتیبانی امور دام داشتیم چند روز قبل 160 هزار تن نهاده‌های دامی در سامانه بارگزاری شد تا مرغداران و دامداران در این خصوص با مشکلی مواجه نشوند.
فتحی گفت: در زمینه کود و نهاده‌های کشاورزی نیز علاوه بر اقدامات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مقدمات لازم برای ورود بخش خصوصی انجام شده است و به زودی 200 هزار تن کود فسفات توسط بخش خصوصی به کشور وارد خواهد شد تا کمبود‌ها در این حوزه مرتفع شود.

نظر شما