شناسهٔ خبر: 68668675 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

۲ عامل مهم برای کاهش قیمت دلار/ معامله گران بخوانند

اقتصادنیوز : پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران نشان می‌دهد، بازار ارز همچنان تحت تأثیر نوسانات داخلی و بین‌المللی است و دلار هرات و تهران هر دو در مرزهای حساس حمایتی قرار گرفته‌اند و هر گونه تغییر در وضعیت اقتصادی جهان یا تصمیمات سیاست‌گذاری می‌تواند منجر به نوسانات جدید در این بازار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی امروز سر وقت معاملات خواهد رفت که قیمت دلار و سایر ارزها در نخستین روز هفته با نوسانات متعددی همراه شدند و از سطوح بالای هفته گذشته عقب‌نشینی کردند؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات که هفته گذشته به بالای ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، روز شنبه در ۵۹ هزار و ۴۳۰ تومان شروع به کار کرد و در نهایت بین پله چهارم و پنجم کانال ۵۹ هزار تومان، به‌صورت رنج (نوسان کم) قرار گرفت. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، برخی معامله‌گران فنی بر این باورند که اولین هدف دلار هرات سطح ۵۹ هزار و ۷۲۰ تومان است و عبور از این سطح می‌تواند به ادامه روند صعودی تا مرزهای بالاتر منجر شود.

قیمت دلار تهران هم همانند دلار هرات از سطوح بالایی هفته گذشته عقب‌نشینی کرد و در روز شنبه در میانه کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داشت. دلار تهران روز گذشته، معاملات خود را با ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان آغاز کرد و در ادامه معاملات تا ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان افزایش یافت. این صعود در بازار ارز تهران نشان‌دهنده حرکت موازی با دلار هرات است. به اعتقاد برخی از معامله‌گران، کانال ۶۰ هزار تومان به یک سطح روانی مهم برای بازار تبدیل شده است و ورود دلار به این سطح نیازمند عبور از موانع بازارساز خواهد بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «طلا رکورد زد؛ دلار عقب نشست/ شناسایی 2 عامل موثر بر کاهش قیمت دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۵ شهریور 1403» بخوانید.

نظر شما