شناسهٔ خبر: 68665475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

معیار پیروزی بر "اسرائیل"

معیار پیروزی بر "اسرائیل" از آنجا آغاز می‌شود که باعث شوید که دشمن دیگر نتواند مانع از جهاد و مقاومت شما شود؛ بنابراین اهمیت ادامه فعالیت‌های نظامی علیه این رژیم در این است که پیامدهایی منفی بر داخل و اقتصاد رژیم صهیونیستی بگذارد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، اسماعیل نجار، نویسنده و تحلیلگر لبنانی در یادداشتی در خصوص ادامه مقاومت در غزه نوشت: شکست در یک نبرد مهم نیست، زیرا جنگ دارای مرحله‌های بسیاری است؛ اما مهم این است که تسلیم نشوید و به مقاومت ادامه دهید تا مقاومت به ثمر بنشیند.

خسارتهایی که امروزه به ارتش و اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد شده بی‌سابقه است، و آنها در هیچ نبرد دیگری چنین خسارت‌هایی را متحمل نشده‌اند. هزاران کشته و مجروح و هزاران بیمار روانی، ویران شدن بیش از 1200 خودروی زرهی و تانک، کوچ ده‌ها هزاران صهیونیست از شهرک‌های مناطق اشغالی شمالی، خروج بیش از یک میلیون شهرک‌نشین صهیونیست از فلسطین اشغالی به صورتی که بیش از نیمی از آنها برای همیشه این سرزمین را ترک کردند، فرار سرمایه‌داران، توقف کارخانه‌های صهیونیستی در مناطق شمالی و اطراف غزه، توقف مؤسسات بزرگی مانند خدمات گردشگری که از چندین ماه قبل تعطیل شده‌اند و میلیاردها دلار به این رژیم خسارت زده‌اند، و کند شدن رشد اقتصادی رژیم و ناتوانی آن در پرداخت بدهی‌ها.. همه اینها نتیجه ادامه فعالیت مقاومت در غزه و ادامه پشتیبانی لبنان و ادامه محاصره اقتصادی منحصر به فردی است که یمن در دریای سرخ اعمال کرده است.

رژیم اسرائیل به این حجم از خسارت‌ها و جنگ طولانی چندین ماهه عادت ندارد..  آنچه که در غزه روی داد 2 مسئله بسیار مهم را ثابت کرد:

الف: مقاومت ثابت کرد که یک اندیشه و تفکر است و نه شماری از مردان مسلح. مقاومت باقی است زیرا این اندیشه همچنان وجود دارد.

ب- مجبور کردن اسرائیل به تغییر تفکر خود و کنار گذاشتن جنگ‌های سریع در مناطق مختلف و مجبور کردن این رژیم به ورود به یک جنگ فرسایشی به مدت تقریبا یک سال که همچنان ادامه دارد.

جبهه پشتیبانی لبنان به دنیا نشان داد که حزب‌الله از توانایی‌های گسترده در حد چندین کشور برخوردار بوده و نیرویی کاملا ریشه‌دار است و رهبری حزب‌الله در ارزیابی امور سیاسی، ترسیم نقشه‌ها و اجرای آنها و تأثیرگذاری بر  دشمن بسیار توانمند است؛ تا جایی که مقاومت اسلامی لبنان توانسته است معادله آتش در برابر آتش و اقتصاد در مقابل اقتصاد دشمن صهیونیستی را ثابت کند، و قواعد درگیری جدیدی را ترسیم کرده که شامل غزه نیز می‌شود و حامل این پیام است که در صورت ورود به رفح تضمینی وجود ندارد که نیروهای رضوان وارد اراضی فلسطین نشوند، این مسئله چرخ‌های ماشین کشتار نتانیاهو را متوقف کرده و مانع از ورود آن به این شهر شده است.

از نظر اخلاقی و انسانی، مقاومت فلسطین و لبنان کاری را انجام دادند که هیچکدام از سازمانهای داخلی و یا بین‌المللی نتوانسته‌اند انجام دهند، چرا که آنها اسرائیل را رسوا کرده و با آشکار کردن جنایات این رژیم، از چهره واقعی آن در مقابل مردم دنیا پرده برداشتند، و حجم جنایت‌هایی را که این رژیم به نام تورات مرتکب شده‌ به دنیا نشان دادند. همانطور که قبلا نیز حزب‌الله و گروه‌های مجاهد عراقی از وحشی‌گری تفکر داعش پرده‌برداشته بودند، تفکری که دارای چهره‌ای وهابی و عقل و قلبی صهیونیستی بود.

انسان در همه کارهای روزانه خود باید به سرشت و عقیده خود و ترس از خداوند مراجعه کند، زیرا در غیراین صورت شکست خواهد خورد..

ورود به مقاومت، نیازمند یک تصمیم نهایی برای ترک دنیا و تجملات آن و داشتن ایمان مطلق به مسائلی است که برای آنها جهاد می‌شود .. این امر همچنین نیازمند ولایتمداری، صبر، آمادگی کامل برای شهادت و حمایت از حق و مقابله با باطل و ظالم و یاری مظلوم است. همه این صفات که در اهل کربلا وجود داشت، به مقاومت اسلامی و پیروان حق به خاطر حمایت از فلسطین منتقل شده است.

انتهای پیام/
 

نظر شما