شناسهٔ خبر: 68663778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار کاشان:

اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کاشان تکلیف دولت است

کاشان - شهردار کاشان گفت: اجرای پروژه فیبر نوری در شهر کاشان تکلیف دولت به شهرداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث محمدپور شامگاه شنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر تربت حیدریه با اشاره به اینکه کاشان یک شهر تاریخی و دارای سابقه علمی و فرهنگی است، اظهار داشت: از لحظه ورود به شهرداری کاشان سعی کرده ایم تا پروژه‌های نیمه تمام شهری را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از این پروژه‌های نیمه تمام ساختمان شهرداری کاشان واقع در بلوار دانش است، ابراز داشت: این پروژه حدود ۳۰ سال است که نیمه کاره رها شده بود که در دوره مدیریت جدید عزم جدی برای تکمیل آن داریم و امید است تا پایان پاییز افتتاح و به بهره برداری برسد.

شهردار کاشان با اشاره به آغاز پروژه فیبر نوری در شهر کاشان تصریح کرد: این پروژه تکلیف دولت بود که از طرف وزارت کشور به تمام شهرداری‌ها ابلاغ شد و در فرایند کار، شهرداری کاشان هیچ نقشی در انتخاب پیمانکار و موضوعات دیگر این پروژه نداشته است.

وی با اشاره به اجرای ۶۲۰ کیلومتر فیبر نوری در کاشان گفت: این مقدار به اندازه تمام استان ایلام است که توسط پیمانکار مشخص شده از طرف وزارت ارتباطات در کاشان توسط تجهیزات مدرن پیمانکار انجام این پروژه شروع شده است.

محمدپور با اشاره به آسفالت‌های ریخته شده در سطح شهر و نگرانی برخی از شهروندان مبنی بر اینکه با اجرای پروژه فیبر نوری این آسفالت‌ها کنده می‌شود، افزود: در آسفالت‌های ریخته شده در سطح شهر یک لایه ریخته شده است تا بعد از انجام کامل کنده کاری‌ها به منظور اجرای پروژه فیبر نوری، لایه بعدی آسفالت در معابر ریخته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های شهری گفت: فاز اول بهسازی خیابان علوی به اتمام رسیده و فاز دوم آن به همراه بهسازی محله سلطان امیر احمد به زودی پس از انجام مراحل اداری آغاز می‌شود.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات مسافران برای بازدید از مجموعه جهانی باغ فین کاشان در مورد پارکینگ است، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل زمینی با طرح کلی و ظرفیت ۹۵۰ اتومبیل در نظر گرفته شده است که در فاز اول آن این پارکینگ با ظرفیت ۴۴۰ اتومبیل در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای مسکن مهر تا پایان امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد، افزود: پس از تکمیل ساختمان جدید شهرداری و افتتاح آن، ساختمان قدیم شهرداری کاشان با موافقت اعضای شورای شهر به موزه بلدیه تبدیل می‌شود.

محمدپور از آغاز عملیات اجرایی پارک معلولان در شهر کاشان به عنوان نخستین پارک برای این قشر عزیز در کاشان و یکی از نخستین‌ها در کشور خبر داد و اظهار داشت: این پارک پس از انجام مراحل اداری در قسمت شمال غربی پارک مدنی احداث می‌شود.

نظر شما