شناسهٔ خبر: 68663012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کلوب| وقتی دیگر غول آسیا نیستیم

حقیقت تلخ است اما باید باور کرد، ما دیگر غول فوتبال آسیا نیستیم.

صاحب‌خبر -

بیان این جمله و باور آن بسیار برایمان سخت و دردناک است، تا همین سه دهه پیش تیم های ایرانی غول آسیا بودند و تیم های عربی از قطر و امارات و حتی عربستان ترس رویارویی با ما را داشتند اما دیگر خبری از این برتری و احساس خوب نیست. دیگر نه تیم های عربی ترسی برای حضور در ایران و بازی در استادیوم آزادی دارند و نه تیم های ایرانی آن تیم هایی هستند که می توانند لرزه بر اندام حریفان اماراتی و قطری و عربستانی خود بزنند، اصلا دیگر ورزشگاه آزادی وجود ندارد!

ایران در همان دهه های گذشته باقی ماند و پیشرفت نکرد اما تیم های عربی فصل به فصل بزرگ و بزرگ تر شدند و طوری پیشرفت کردند که حال ما آرزوی برتری برابر آنها را داریم. تا همین یکی دو دهه پیش استقلال و الهلال در یک سطح و آمار آسیایی بودند ولی الهلال توانست در همین یک دهه گذشته طوری پیشرفت کند که تعداد ستاره هایش را دو برابر کرد اما استقلال و دیگر تیم های ایرانی حتی زمین هم ندارند.

بسیار دردناک و تاسف بار است که دیگر هیچ کدام از تیم های ایرانی غول آسیا نیستند، استقلال هنوز به قهرمانی های چهار دهه پیش خود می نازد و دیگر تیم های ما هم که تنها به رسیدن به فینال دلخوش هستند. حال امتیاز گرفتن ازغول های آسیا که تیم های عربی هستند، آرزوی ماست.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

نظر شما