شناسهٔ خبر: 68658815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پیامبر (ص) نقطه وحدت امت اسلامی است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: پیامبر اکرم (ص) نقطه وحدت امت اسلامی است و باید برجستگی‌های سیره و سلوک نبی مکرم اسلام مورد تمسک قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی عصر شنبه در نشست وحدت‌آفرین امت شیعی و سنی در اردبیل اظهار داشت: قرآن کریم مایه وحدت و مودت مسلمانان است و بعد از قرآن کریم خود شخصیت نبی مکرم اسلام از عناصر اصلی وحدت و اتحاد امت اسلامی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: قرآن کریم و پیامبر (ص) کانون وحدت‌آفرین و انسجام امت اسلامی هستند که ضرورت دارد با الهام و الگو از این 2 عنصر اساسی، زمینه الفت و محبت بیشتر در جامعه فراهم آید.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: نبی مکرم اسلام نیز بر 2 یادگار ارزشمند قرآن کریم و عشق به اهل بیت به عنوان عامل وحدت و همگرایی امت اسلامی تاکید کرده و از نظر اهل تشیع و تسنن بر این مبانی تاکید شده است.

اکبری‌جدی صراحت قرآن کریم را در ارزش و جایگاه اهل بیت (ع) در قالب آیه تطهیر و تکریم اصحاب کسا یادآور شد و افزود: با عشق به قرآن و اهل بیت می‌توان جامعه اسلامی را نفاق و تفرقه دور نگه داشته و 2 میراث با ارزش نبی مکرم اسلام یعنی قرآن و اهل بیت را مورد صیانت قرار داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا این محور وحدت امت اسلامی را با نیرنگ‌ها و حیله‌های مختلف به هم بشکند در حالی که با وجود قرآن و عشق به اهل بیت هیچ خدشه و ضربه‌ای به جایگاه همگرایی امت اسلامی وارد نخواهد شد.

امام جمعه موقت اردبیل اضافه کرد: دشمن با تحریک گروه‌های افراطی نظیر وهابیت، سلفی‌ها، داعشی‌ها از عناصر وحدت امت اسلامی وسیله افتراق تولید کند و به یگانگی امت اسلامی ضربه بزند در حالی که در همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی امام حکیم و علیم ایران توانست با نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت این نقشه شوم دشمن را در نطفه خفه کند.

اکبری‌جدی بیان کرد: به یقین قرآن، وجود نازنین پیامبر (ص) و اهل بیت نقطه وحدت و همگرایی امت اسلامی است و هر سخن تفرقه‌آمیزی که از حلقوم شیاطین بیرون بیاید، نباید به عناصر تفرقه و دودستگی امت اسلامی تبدیل شود.

وی راهبرد اصلی را در این زمینه تکیه بر عناصر مشترک و دور شدن از مفاهیم زاویه‌دار عنوان کرد و یادآور شد: حق‌طلبی منافاتی با وحدت ندارد ولی ضروری است به تناسب نیاز امت اسلامی به همگرایی بیشتر، از بیان سخنان نفاق‌گونه و تفرقه‌انگیز پرهیز کرده و بیشتر به سمت وحدت و حرکت واحد امت اسلامی قدم برداریم.

امام جمعه موقت اردبیل با تبریک هفته وحدت به جامعه اهل تسنن و تشیع تصریح کرد: قطعا در ادامه مسیر با تکیه بر عناصر اصلی سیره و سلوک پیامبر رحمت و تمسک به قرآن کریم و اهل بیت می‌توان بیش از گذشته دشمن را نفاق خود ناکام گذاشت.

انتهای پیام/131

نظر شما