شناسهٔ خبر: 68658433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تجهیز ادوات پدافند هوایی ارتش به سامانه‌ اپتیکی پَسیو

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز پدافند هوایی سامانه‌های موشکی، راداری و پهپادی خود را به سامانه‌های اپتیکی پسیو (غیرفعال) تجهیز کرده که هم توسط دشمن کشف نشود و هم درعین‌حال بتواند دشمن را کشف کند.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ظهر امروز (شنبه، ۲۴ شهریور) در جمع فرماندهان مناطق و گروه‌های پدافندی این نیرو گفت: امروز طراحی و توسعه سامانه‌های مرتبط با علوم پدافندی به بازدارندگی پنهان و آشکار در برابر کشورهایی منجر شده که در برابر ایران ادعای قدرت‌طلبی دارند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ناخواسته وارد دفاع هوایی شدیم و امروز در این حوزه دارای قدرت هستیم، گفت: در شرایط تحریم و تهدید از سوی دشمنان، خوش درخشیده‌‎ایم و هم‌زمان از تحقیق، توسعه، تولید و تهدید نیز غافل نشدیم.

وی ادامه داد: امروز پدافند هوایی سامانه‌های موشکی، راداری و پهپادی خود را مجهز به سامانه‌های اپتیکی پسیو (غیرفعال) کرده که هم توسط دشمن کشف نشود و درعین‌حال بتواند دشمن را کشف کند؛ یقیناً این اقتدار به‌راحتی به دست نیامده است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد تأکید کرد: بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب( مدظله‌العالی)، امروز تفکر شب حمله‌ای در مجموعه پدافند حاکم است و مرزبانان آسمان ایران به بهترین شکل ممکن آماده دفاع از مرزهای هوایی کشورمان هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان با اشاره به اینکه پدافند ارتش با بهره‌گیری از سامانه‌های دفاعی هوشمند نوع و چگونگی تهدیدات را شناسایی و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و باذکاوت به‌مقتضای تهدیدات، بهترین مدل دفاع را به کار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اقتدار امروز پدافند مرهون خون ۲۵۰ هزار شهیدی است که از بزرگ‌ترین دارایی خود که جانشان بود گذشتند و ما باید امروز پاسدار خون شهیدان باشیم./فارس

 

نظر شما