شناسهٔ خبر: 68658083 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پایان کار پولدارهای قطری در ایران: پنجم شدند!

الریان قطر با شکست نماینده عراق و کسب رتبه پنجم به کار خود در این مسابقات پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، الریان اسپورت کلاب (قطر) و گاز الجنوب (عراق) از ساعت ۱۷:۱۰ امروز برای تعیین تیم پنجم به مصاف یکدیگر رفتند که الریان در این دیدار ۳ بر یک و با امتیازهای (۲۰ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۷ و ۲۸ بر ۲۶) نماینده عراق را شکست داد و در جایگاه پنجمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

در ست اول این دیدار تیم گاز الجنوب عراق با برتری نسبت به حریف قطری برای کسب عنوان پنجمی جنگید و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه ست را گرفت. در ست دوم هر دو تیم در ر قابتی نزدیک به هم پیش رفتند تا در نهایت تیم الریان اسپورت کلاب (قطر) موفق شد با ایجاد دو اختلاف امتیاز با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ نتیجه ست را به نام خود ثبت کند. در این ست «رادچنکو جلب» قطر پاسور تیم گاز الجنوب (عراق) به دلیل اعتراض به داور از آخمتوف آیدوس کارت زرد گرفت.

ست سوم با برتری شاگردان مراد سنون آغاز شد و در نهایت با هماهنگی بهتری که نسبت به دو ست قبل داشتند، توانستند با هشت امتیاز اختلاف امتیاز این ست را نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ از عراقی‌ها بگیرند.

هر دو تیم در ست چهارم پایاپای هم در امتیازگیری پیش رفتند و در یک رقابت حساس تیم الریان اسپورت کلاب (قطر) موفق شد با ایجاد دو اختلاف امتیاز ۲۸ بر ۲۶ پیروز ست چهارم شده و پنجم این دوره از رقابت‌ها شود.

آخمتوف آیدوس از قزاقستان و حامد آقابراری داور از افغانستان به ترتیب داور‌های اول و دوم این مسابقات بودند.

الریان اسپورت کلاب (قطر) که از ابتدا مدعی قهرمانی بود، در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های گاز الجنوب و فولاد سیرجان نتیجه را واگذار کرد و تنها بردش در این مرحله برابر کم ایر به دست آمد. قطری‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جاکارتا شکست خوردند تا در ادامه برای رتبه‌های پنجم تا هشتم به میدان بروند. قطری‌ها در مرحله نیمه نهایی موفق به شکست نماینده کویت شدند و در آخرین دیدار با شکست حریف خود موفق به کسب رتبه پنجمی بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا شد.

گاز الجنوب (عراق) در مرحله مقدماتی موفق به شکست الریان شد و در دیگر دیدارهای این مرحله دو ناکامی برابر فولاد سیرجان و کم ایر تجربه کرد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را به شهداب یزد واگذار کرد تا از صعود به جمع چهار تیم برتر بازبماند. شاگردان خلف در مرحله نیمه نهایی موفق به شکست کم ایر افغانستان شدند و در آخرین دیدار خود با شکست مقابل قطر به جایگاه ششمی این رقابت‌ها رضایت داد.

بدین ترتیب با پایان این بازی تیم الریان اسپورت کلاب (قطر) در جایگاه پنجم و تیم گاز الجنوب (عراق) در جایگاه ششم و همچنین تیم‌های کم ایر (افغانستان) و اسپورتینگ کلاب (کویت) به ترتیب هفتم و هشتم شدند.

گفتنی است دیدارهای رده‌بندی و فینال این رقابت‌ها نیز ساعت 14 و 17 روز یکشنبه 25 شهریور در سالن اختصاصی شهداب یزد برگزار‌ می‌شود.

نظر شما