شناسهٔ خبر: 68654396 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بازتاب جهانی ماهواره ایرانی «چمران-۱»

پرتاب ماهواره تحقیقاتی «چمران۱» توسط ایران، در بسیاری از رسانه‌های خارجی منعکس شد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ماهواره تحقیقاتی «چمران۱» که از سوی گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران(صاایران) با همکاری و مشارکت پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، امروز شنبه ۲۴ شهریور توسط ماهواره بر «قائم ۱۰۰» پرتاب شد و با موفقیت در مدار ۵۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

بسیاری از رسانه‌های خارجی، خبر این پرتاب موفقیت‌آمیز را منعکس کردند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

بلومبرگ نوشت: شبکه تلویزیونی دولتی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که این کشور روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی ساخت داخل را به فضا پرتاب کرده است.

رویترز نوشت: ایران دومین ماهواره را در سال جاری میلادی به مدار زمین فرستاد. در ماه ژانویه، رسانه‌های ایران گزارش دادند ماهواره «ثریا» به مدار ۷۵۰ کیلومتری پرتاب شد.

اکونومیک تایمز نوشت: ایران با موفقیت یک ماهواره را به فضا فرستاده است. ایران ماهواره تحقیقاتی چمران ۱ را با استفاده از موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران با موفقیت به مدار زمین فرستاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که ایستگاه‌های زمینی، سیگنال‌هایی را از ماهواره دریافت کرده‌اند.

ای‌بی‌سی نیوز نوشت: ایران می‌گوید که با موفقیت یک ماهواره را به فضا فرستاده است. این کشور گفت یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار زمین پرتاب کرده است.

اورشلیم پست نوشت: رسانه های دولتی ایران گزارش دادند این کشور ماهواره تحقیقاتی چمران-۱ خود را روز شنبه به مدار زمین فرستاده که دومین پرتاب موفق ماهواره برای آن در سال جاری است.

عرب نیوز نوشت: ایران با موفقیت یک ماهواره را به فضا پرتاب کرد. خبرگزاری‌های دولتی گزارش دادند که ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار فرستاده است.

واشنگتن پست نوشت: ایران گفت که یک ماهواره را به فضا پرتاب کرده است. این کشور ماهواره تحقیقاتی چمران-۱ خود را روز شنبه به مدار زمین فرستاده است. ایران این پرتاب را که دومین پرتاب از این نوع در سال جاری بود و یک ماهواره را با موشک در مدار قرار داد، موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

روزنامه استرالیایی کانبرا تایمز نوشت: ایران یک ماهواره دیگر را به مدار زمین فرستاد. رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند این کشور ماهواره تحقیقاتی چمران-۱ خود را به مدار فرستاده است که دومین پرتاب موفق ماهواره‌ای آن در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود.

ایندیا تودی نوشت: ارسال ماهواره ایران به فضا، اولین بار در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان. ایران روز شنبه یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار زمین فرستاد.

روزنامه هندو نوشت: ایران گفت که یک ماهواره تحقیقاتی را با موشک ساخته‌شده توسط سپاه پاسداران به مدار زمین فرستاده است.

نظر شما