شناسهٔ خبر: 68651495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

آغاز بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی مقامی شرق کشور در بیرجند

بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر در شهرستان بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فرخنده با اشاره به آغاز مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر اظهار کرد: ۲۰۰ هنرمند از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در این مرحله به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر با حضور داوران برجسته از استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هنرمندان در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: از ۱۴ گروه موسیقی با ۳۸۲ هنرمند شرکت‌کننده در این جشنواره ۲۰۰ هنرمند به مرحله نهایی راه یافته‌اند که به مدت ۳ روز و به میزبانی خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

فرخنده گفت: بخش آواز زیر ۱۸ سال به دلیل عدم تکمیل ظرفیت برگزار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش آواز بالای ۱۸ سال ۲۰ شرکت‌کننده داشتیم که ۱۱ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و در بخش ساز دوتار ۱۸ نفر زیر ۱۸ سال و ۱۹ نفر بالای ۱۸ سال در مرحله پایانی رقابت می‌کنند.

فرخنده ادامه داد: در بخش ساز سرنا از ۱۴ نفر ۵ نفر تأیید اثر شدند ولی به دلیل عدم تکمیل ظرفیت این بخش هم برگزار نمی‌شود.

وی یادآور شد: در بخش نوازندگی سازهای کوبه‌ای ۹ نفر و در بخش گروهی ۱۴ گروه به رقابت می‌پردازند، همچنین در بخش آموزش دوتار نیز ۲۳۷ نفر مشارکت دارند.

نظر شما