شناسهٔ خبر: 68648343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

عملیات ۴۰ساعته امدادگران بروجنی برای نجات ۵دره نورد در آبشار کرودیکن

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: امدادگران بروجنی پس از ۴۰ ساعت تلاش بی وقفه ۵ دره نورد که در تنگ زندان ( آبشار کرو دیکن ) سبزه کوه در صعب العبورترین مکان این منطقه گرفتار شدند نجات دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت استان گفت :با اطلاع مرکز eoc جمعیت استان مبنی بر گرفتارشدن ۵ نفر در آبشار تنگ زندان  بلافاصله تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات‌ کوهستان کلار شهرستان بروجن به همراه تیم پایگاه نگین و یک تیم اضطرار متشکل از کوهنوردان تیم کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه بیان کرد :این عملیات که پس ارزیابی صحنه حادثه و پس از ساعتها جستجو در دره‌ها و مناطق صعب العبور انجام شد ۵ نفر مشاهده شدند که یک مصدوم در پی داشت و از ناحیه زانو ،دچار ترما وشکستگی شده و قادر به حرکت نبود که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی و با استفاده از تجهیزات کوهستان پس از ساعت ها کوهپیمایی و عبور از صخره‌ها به محل امن انتقال و توسط آمبولانس و خودروهای امدادی هلال احمربه مرکز درمانی بروجن انتقال داده شدند.

مثنوی در ادامه افزود: در این تلاش ۴۰ ساعته نجاتگران جمعیت هلال احمر ۲ نفر نجاتگر کادر ، ۱۲نفر نجاتگر داوطلب تخصصی کوهستان، ۱دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو کمکدار بکار گرفته شد.

 

نظر شما