شناسهٔ خبر: 68648058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد؛

تقویت آموزه‌های دینی در مدارس استان سمنان

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تقویت آموزه‌های دینی به عنوان یکی از راهبردهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جمال وزیری صبح شنبه در گردهمایی مشترک شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش و ائمه جمعه استان سمنان به میزبانی آموزش و پرورش سمنان بیان کرد: مدرسه، خط مقدم جبهه فرهنگی است و با اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عقیده داریم که پویایی مدرسه به پویایی جامعه هم ترویج داده خواهد شد.

وی از برگزاری گردهمایی نماز نور چشم من خبر داد و افزود: تقویت آموزه‌های دینی و توجه به اعتقادات مذهبی و اسلامی در مدارس استان باید با شیوه‌های مؤثر تربیتی برای فرزندان و نسل آینده تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: فریضه نماز و تلاش برای توسعه و ترویج آن نیز در مدارس امری واجب است و این مسئولیت پر خیر و برکت بر دوش ما نهاده شده و باید تلاش کنیم تا در کنار آموزش به امور پرورشی و تربیتی در مدارس توجه ویژه‌ای شود و فعالیت‌های مرتبط با نماز از اولویت‌های نخست مدارس به شمار آید.

وزیری بیان کرد: در تلاش هستیم تا ماه مهر را با مهربانی و عطوفت آغاز کنیم و با ایجاد پیوند بین معلم، مدرسه و دانش‌آموز، اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را محقق سازیم.

وی افزود: تعریف از مدرسه و آموزش با تعریف سنتی آن تفاوت دارد و برای این‌که مدرسه‌داری بر مبنای اهداف سند تحول رشد کند باید نظام مدرسه‌داری سنتی را کنار گذاشته و به سمت روش‌های نوین تدریس رویم زیرا عصر حاضر، عصر هوش هیجانی، انرژی خردِ جمعی، عقلانیت کلامی و رفتاری، حضور رقبای مجازی، سفر در لحظه‌ها، سلطنت مهارت و تبدیل دارایی‌ها به سرمایه، خودباوری، تبدیل داده‌ورزی به مهارت ورزی و شناخت اسلحه‌های جنگ نرم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: ضرورت دارد تا از مدرسه‌سازی به مدرسه‌داری برسیم و به سمت توسعه و علم زنده و کشف حقایق و خلق ایده برویم و با راه‌اندازی مدرسه توسعه‌آفرین، دانش‌آموزان خلاق و با ایده پرورش داده و ایجاد تحول کنیم.

نظر شما